בית החולים שמואל הרופא בבאר יעקב חנך היום (שני) מערך שיקום נרחב, המתפרס על פני כ-6,000 מ"ר וכולל 72 מיטות טיפול ומכון שיקום חדשני. 

המכון החדש ייתן שירות לצעירים מעל גיל 18 ולמבוגרים, הסובלים ממצבי מחלה או פציעה. המערך בא לתת מענה למטופלים רבים שכיום נאלצים להמתין זמן רב לטיפול שיקומי.

קביעת מזוזה במחלקת שיקום בבית החולים שמואל הרופא (צילום: דוברות בית חולים שמואל הרופא)
קביעת מזוזה במחלקת שיקום בבית החולים שמואל הרופא (צילום: דוברות בית חולים שמואל הרופא)

בטקס שנערך הבוקר נכח נשיא המדינה יצחק הרצוג ובכירי הנהלת משרד הבריאות ובראשם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב שאמר: "מערך השיקום חשוב במיוחד בבתי החולים הגריאטריים בכדי להחזיר את המטופלים לתפקוד, עד כמה שניתן, ולחיים מלאים. פעלנו להביא תקציב לביצוע שינויים הכרחיים אלו על מנת לטפל בתשתיות בתחום הגריאטריה פעילה, ובעיקר בשיקום, זאת במטרה לשמור על איכות הטיפולים השיקומיים בקשישים. בנוסף, אנו פועלים על מנת לפתוח מחלקות דומות נוספות ברחבי הארץ תוך מתן תמרוץ להפעלתן".

הנשיא הרצוג בירך על פתיחת מערך השיקום החדש ואמר: "בית החולים שמואל הרופא פועל מזה שבעה עשורים ומציב את החולה בלב העשייה במסירות וברגישות. מערך השיקום החדש שבית החולים חונך היום הוא הזדמנות חשובה לקפיצת מדרגה במכלול השירותים. מימוש יעודו של המאמץ השיקומי תוך התאמתו לכל חולה מצליח לא אחת לחולל פלאים של ממש ולהבטיח לחולה עוד שנים טובות של איכות חיים הן למטופל והן למשפחתו".

מנהלת בית החולים ד"ר בתיה כגנסקי הוסיפה: "נייצר את התנאים הטובים ביותר, נמשיך ונתאים את עצמנו לכל מטופל ותמיד נפעל מתוך ליבנו על מנת להגשים את חזון בית החולים שהוא להעניק שירות מיטבי לקשישים מכל רחבי הארץ".