מדענים מאוניברסיטת מערב ניו אינגלנד גילו כי אכילת ענבים משנה את מיקרוביום המעי (חיידקי מעיים) ומשפרת את הבריאות. המחקר, שפורסם בכתב העת "Scientific Reports", בחן את השפעת הענבים על מיקרוביום המעי, שכן ידוע כי המעי מכיל מיליארדי מיקרואורגניזמים המשפיעים על בריאות הציבור.

המחקר נמשך שמונה שבועות, והשתתפו בו 29 מתנדבים משני המינים (גברים בגילאי 29 עד 53, נשים בגילאי 24 עד 55), שהתבקשו לאכול ענבים שלוש פעמים ביום במשך שבועיים, ולאחר מכן הוצאו מהתזונה.

תוצאות המחקר הראו כי כמות החיידקים במעי, רמת האנזימים והמסלולים הביולוגיים לאחר אכילת ענבים השתנו לטובה, והשפיעו על מצב מדדי הלב, המעי הגס, המוח והבריאות הכללית.

חיידקי המעי הם קבוצות של חיידקים החיים במעיים, אשר כוללים סוגים רבים ונוכחותם ושיווי משקלם משפיעים על בריאות האדם.

חיידקים ידידותיים מהווים יותר מ-85% מכלל חיידקי המעי, כמו גם חיידקים המסוגלים לגרום למחלות.

חיידקי המעי חיים באיזון זה עם זה ועם הגוף, וחוסר איזון מוביל לבעיות או מחלות.

החיידקים הם מרכיבים של גוף האדם וממלאים בו תפקיד חשוב מאוד. רבים מהם חיים במעי ויש להם שכבה תומכת הנקראת פלורת מעיים, וסוגים רבים של חיידקים חיים גם על עור אנושי בריא. גם הפה מכיל מספר רב של חיידקים, ו-128 מיקרואורגניזמים אלה נספרו בריאות.

החיידקים בגוף נחלקים לשני סוגים - מועילים ומזיקים, כאשר מספרם יורד עם גיל האדם והסוג הראשון מרוכז במעיים וברחם.

החיידקים הטובים במעיים מסייעים לעיכול שומנים וסיבים, יוצרים את הוויטמינים B ו-K, מונעים מניטרטים להפוך לרעלנים, שומרים על רמת חומציות מאוזנת במערכת העיכול לעיכול טוב ומסלקים רעלים מן הכבד.