ד"ר גל פחיס בן ה-42 נבחר השבוע לנהל את המחלקה לרפואה דחופה (מיון) במרכז הרפואי שמיר, והוא המנהל הצעיר ביותר שנבחר לתפקיד בישראל. ד"ר פחיס שימש בשנתיים האחרונות כממלא מקומו של ד"ר דניאל טרוצקי, אשר מונה לאחרונה לסגן מנהלת המרכז הרפואי שמיר.

ד"ר פחיס נשוי לאיילת, אחות טיפול נמרץ פגים ומיילדת במקצועה ואב לשניים, והוא מומחה ברפואה דחופה, בוגר הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים, החל את דרכו המקצועית כפרמדיק ביחידה מיוחדת בצה"ל ובהמשך עבד במגן דוד אדום במקביל ללימודי הרפואה.

ביצע את התמחותו במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, ולאחר מכן מונה לשמש כמנהל אגף שוכבים וחדרי ההלם במרכז הרפואי איכילוב. ב-3 שנים האחרונות מוביל ד"ר פחיס תחומים רבים במחלקה לרפואה דחופה, אחת מהמחלקות הגדולות, העמוסות והמתקדמות ביותר במדינת ישראל.

ד"ר פחיס ציין עם כניסתו לתפקיד כי: "המחלקה לרפואה דחופה הינה שער הכניסה למרכז הרפואי ודוגלת במתן שירותי רפואה דחופה תוך מצוינות קלינית, שימוש באמצעים טכנולוגים מתקדמים אך לא פחות חשוב מכך, מענה אנושי, רגיש עם ראיית המטופל במרכז ועבודת צוות מגובשת בשת"פ עם כל המחלקות במרכז הרפואי". 

ד"ר פחיס הודה לד"ר אסנת לבציון קורח, מנהלת המרכז הרפואי שמיר, על הזכות שניתנה לו להוביל את המחלקה ועל התמיכה של ההנהלה בפיתוח והעצמה של שירותי הרפואה הדחופה במרכז הרפואי.