היסטוריה בנהריה: בשבוע שעבר בוצעו במרכז הרפואי לגליל, לראשונה באזור הצפון, שלושה ניתוחים להתאמה מגדרית בזה אחר זה. הדבר התאפשר במסגרת שיתוף פעולה ראשון מסוגו בישראל בין צוותי המרכז הרפואי שבנהריה ובין המרכז הרפואי שיבא - תל השומר.

כאמור, נכון לעכשיו, שיבא הינו המרכז הרפואי הראשון והיחיד בישראל שמוסמך לבצע ניתוחים מסוג זה. על פי ההערכות, המרכז הרפואי  לגליל יוכל גם הוא לתת את השירותים הללו, זאת בכפוף לאישור משרד הבריאות. למעשה, זו תהיה הפעם ראשונה בה ניתן יהיה לעבור את ההליכים מחוץ לאזור המרכז.

כאמור, שלושת הניתוחים המורכבים בוצעו יום אחר יום בהובלתו ובהדרכתו של פרופ' לורן שכטר, רופא אמריקאי בעל שם עולמי, לו יש ניסיון עשיר בניתוחים מסוג זה. בתום הניתוחים הועברו המטופלות לאישפוז במחלקת נשים, כשהן במצב טוב.

לצד לפרופ' שכטר נטלו חלק בניתוחים ד"ר אלון לירן, מומחה לכירורגיה פלסטית ומנהל ניתוחי התאמה מגדרית במרכז הרפואי שיבא; ד"ר טל קונפינו, מתמחה בכירורגיה פלסטית בשיבא; אביב בן יהודה, אחות חדר ניתוח בשיבא; ד"ר רויטל ארבל, מנהלת היחידה לאורו-גינקולוגיה במרכז הרפואי שערי צדק, והצוותים הרפואיים של המרכז הרפואי לגליל, שכללו רופאים ורופאות מאגף נשים ויולדות ומהיחידה לכירורגיה פלסטית.

בצוות של המרכז הרפואי לגליל השתתפו בניתוח מנהל אגף נשים ויולדות, פרופ' ליאור לבנשטיין, ד"ר אמין אבו ג'בל, ד"ר אורין טל וד"ר סוזנה מוסטפא-מיח'איל. 

פרופ' לבנשטיין ציין:  "עברנו שבוע מרגש מאוד, במהלכו בוצעו לראשונה שלושה ניתוחים להתאמה מגדרית באזור הצפון. מדובר בבשורה אדירה עבור מטופלות, שבעבר נאלצו להמתין שנים לניתוח זה, או לעבור אותו בחו"ל. אני שמח שהניתוחים נערכו בשיתוף עם מומחה בינלאומי מהגדולים בתחום זה ומצפה להמשך שיתוף פעולה עם המרכז הרפואי שיבא. לתפיסתי, חשוב מאוד שיהיה אפשר להציע שירות זה במרכז רפואי נוסף בישראל, ולא רק באזור המרכז, כדי שהשירות יהיה יותר נגיש, וכך נשים תושבות הצפון יוכלו לקבלו בסמוך לבתיהן".

פרופ' לבנשטיין הדגיש עוד כי "במרכז הרפואי הוקם צוות רב-תחומי הכולל פסיכיאטרים, עובדת סוציאלית, אנדוקרינולוג (רופא העוסק בתחום ההורמונים והבלוטות) ופלסטיקאים, כדי שיהיה אפשר לתת את המעטפת הרגשית, האישית והרפואית עבור מטופלות העוברות ניתוחים מסוג זה.

ד"ר אלון לירן מהמרכז הרפואי שיבא: "לאחר ששיבא הפך למרכז לאומי ייחודי בטיפול להתאמה מגדרית, ואחרי שהקמנו מרפאה רב-תחומית ראשונה מסוגה, המאפשרת את כל קשת הטיפול להתאמה מגדרית, אנו מנסים לייצר מוקדים נוספים בהם יהיה ניתן לקבל את מכלול הטיפולים. אנו שמחים שהמרכז הרפואי לגליל הרים את הכפפה ונרתם למשימה, תוך תמיכה מלאה של הצוותים המומחים משיבא, שמעניקים הדרכה, לימוד וסיוע טכני לצוות המנתח ולצוות המטפל במחלקה. אנחנו רואים בהצלחת הפרויקט ובהנגשת הטיפול לפריפריה תרומה משמעותית עבור הקהילה הטרנסית".

מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום סיכם: "חרטנו על דגלנו את המילים 'אדם לאדם - אדם', תוך מתן רפואה מקצועית ואנושית, ללא הבדל דת, גזע או מין, וללא שיפוטיות, ביקורת או אפליה. שלושת הניתוחים בוצעו אצלנו כחלק ממרתון יוצא דופן, שכלל שיתוף פעולה נפלא בין הצוותים שלנו לבין מומחים ברמות הגבוהות ביותר. אני מבקש להודות למרכז הרפואי שיבא, לעומד בראשו, פרופ' איציק קרייס, ולפרופ' לורן שכטר, על שיתוף הפעולה החשוב".