עוזרים דרך הזום: במסגרת לימודי התואר הראשון בחוג לחינוך של המכללה למינהל הסתיים בימים האחרונים המחזור הראשון של קורס ראשון מסוגו בישראל: עזרה נפשית דיגיטלית עם הכשרה תיאורטית ומעשית. מטרת הקורס היא לחשוף את הסטודנטים לעולמות תוכן רגשיים, במטרה להכווין את דרכם לעשייה קהילתית חינוכית בעלת משמעות.

"אנשי חינוך היום הם הרבה מעבר למורים", אומרת פרופ' יערה בר און, דיקאנית החוג לחינוך במכללה למינהל. "מצופה מהם להיות בעלי כישורים ויכולות לתת מענה רגשי לתלמידיהם, בעיקר אלה שנמצאים ברגעי משבר. בעולם שבו לכל תלמיד יש מכשיר סמארטפון וגישה למספר רשתות חברתיות, אסור שהמענה הרגשי של אנשי החינוך יסתיים בכיתה".

ד''ר שירי דניאלס (צילום: עידן גרוס)
ד''ר שירי דניאלס (צילום: עידן גרוס)

ד"ר שירי דניאלס, ראש החוג לייעוץ חינוכי במכללה למינהל והמנהלת המקצועית הארצית של עמותת ער"ן, מוסיפה: "לצד היות הרשת כר לאלימות, חרם, נידוי ופגיעה, היא יכולה להיות גם רשת של סיוע, תמיכה והצלה. לכל אדם זכות בסיסית לקבלת עזרה ראשונה נפשית, בדיוק כמו הזכות להזעיק מד"א כשיש סיבה רפואית. שילוב קורס ער"ן בנושא הגשת עזרה ראשונה נפשית אונליין, במסגרת התואר הראשון בחינוך במכללה למנהל, הינו חלוצי ובעל ערך לסטודנטים, הן כאנשי ונשות חינוך לעתיד והן ברמה האישית, המשפחתית והחברתית".