צעיר ממזרח ירושלים נעצר בחשד שהתחזה ברשת החברתית לרופאת נשים המתמחה בענייני פוריות, ובכך על פי החשד הונה נשים שביקשו להיכנס להיריון וגרם להן לשלוח לו פרטים, תמונות וסרטונים אינטימיים. בהמשך, אף איים על הקורבנות בהפצתם.

המשטרה פתחה בחקירת האירוע בעקבות תלונה מאישה שטענה שקיבלה פניה באמצעות רשת חברתית מפרופיל הנחזה להיות רופאת נשים המתמחה בענייני פוריות והציע לה סיוע והכוונה כדי שתוכל להיכנס להיריון.  לדבריה, היא החלה להתכתב עם אותה "רופאה", ובשלב מסוים היא התבקשה לשלוח תמונות וסרטונים אינטימיים באמתלה של הכוונה מקצועית לאופן קיום יחסי מין על מנת להיכנס להיריון.

על פי החשד היא העבירה את החומרים לאותה "הרופאה". בהמשך, החלה לחשוד כי מדובר בגבר ולא באישה וככל הנראה לא מדובר במישהו בעל הסמכה רפואית/מקצועית כלשהי, אז, כך נטען, החל החשוד לאיים עליה בהפצת אותם תמונות וסרטונים אינטימיים.

לאחר קבלת התלונה, עבר תיק החקירה למחלק הונאה ופשיעת סייבר ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים שפתחו בחקירה. חוקרי היחידה החלו בחקירה סמויה לאיתור מפעיל החשבון החשוד, ולאחר פעולות טכנולוגיות התברר כי על פי החשד, מאחורי אותו הפרופיל שנחזה לרופאת נשים עומד צעיר תושב מזרח ירושלים.

לאחר שנחקר, הובא החשוד להארכת מעצר בבימ"ש השלום בירושלים. השופט אמנם האריך את מעצרו של החשוד בשלושה ימים, אך קבע כי לאור מצוקת מקומות כליאה חמורה בשב"ס, ישוחרר החשוד למעצר בית אם לא יימצא לו מקום. הואיל ולא נמצא מקום כליאה עד לשעה זו, נאלצה המשטרה לקיים את ההחלטה ולשחרר את החשוד בתנאים מגבילים. החקירה נמשכת, והמשטרה פועלת לאיתור קורבנות נוספים במטרה למצות עמו את הדין. על פי החלטת בימ״ש ולבקשת סנגורו של החשוד - קיים איסור פרסום על פרטיו המזהים של החשוד שנעצר. 

לצד המשך החקירה, המשטרה קוראת לכל מי שנפל קורבן לפרופיל האינסטגרם ״dr_rana_abdeen״ לפנות למשטרה בהקדם. כמו כן במשטרה ממליצים לציבור להימנע מקבלת שירותי רפואה רגישים באמצעות הרשתות החברתיות ובמיוחד מגורם שאינו מזוהה או מוכר, וכן ממשלוח של חומרים אינטימיים ברשתות חברתיות לגורמים לא מוכרים.