ממשיכות לסעור הרוחות אחרי חשיפת חוות דעתו של שר הרווחה יעקב מרגי מש"ס נגד אימוץ ילדים על ידי זוגות מאותו מין. ד"ר צבי פישל, היו"ר היוצא של איגוד הפסיכיאטריה של ההסתדרות הרפואית בישראל, אומר ל"מעריב": "תגובתו של שר הרווחה מראה את הסכנה הטמונה בהפיכה המשפטית - שעבוד המקצועיות והמחקר לעמדות פוליטיות. נייר העמדה שהוצאנו כבר לפני כמה שנים ומסתמך על מחקרים סוציולוגיים ופסיכולוגיים קובע כי הורות חד־מינית איננה נופלת מהורות של גבר ואישה, ולפעמים אף טובה יותר.

"אחים לא פוגעים באחים": הפנייה המרגשת של המוזיקאי לשר מרגי בעבות דבריו

"בעקבות נייר זה שר הרווחה דאז חיים כץ מהליכוד הורה לנקוט שוויון במתן הזכות לאימוץ. תמוה בעיניי מה המידע שעמד בפני השר כשכתב את עמדתו הפסקנית אך הלא־מנומקת - עמדה שכל מי שטובת הילד לעיניו פוסל מכל וכל".

איגוד הפסיכיאטריה והאיגוד הישראלי לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר קובעים חד־משמעית על סמך שלל מחקרים בעולם: "ילדים הגדלים במשפחות להט"ב הינם ילדים בריאים, מאושרים ומוצלחים בדיוק כמו ילדים הגדלים במשפחות הטרוסקסואליות. לנטייה המינית של ההורים אין כל השפעה על יכולתם לתפקד כהורים, ולמעשה היא איננה רלוונטית לתפקודם ההורי".

השר מרגי עורר סערה לאחר שבמכתבו למחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה כתב כי עליה להתנגד לעתירה על אפליית להט"בים באימוץ ילדים בישראל בחסות לשון החוק, שמציינת "איש ואשתו" כמועמדים מועדפים - ולמעשה יחידים - לאימוץ.