הסטארט-אפ Cordio Medical החל פיילוט ראשון בספרד בהובלת AstraZeneca ובית החולים Bellvitge של מערכת HearO לזיהוי מוקדם של אי ספיקת לב באמצעות דגימות קול.

בניסויים קליניים שהתבצעו בישראל זיהתה המערכת סימנים לאי ספיקת לב 18 ימים בממוצע לפני שהתרחש אירוע ברמת דיוק של קרוב ל-80%; הניסוי החי יתבצע בספרד שבה סובלים 2.34% מהאוכלוסייה הבוגרת מאי ספיקת לב

חברת Cordio Medical מאור יהודה, שפיתחה ומספקת פלטפורמה לעיבוד דיבור בתחום הרפואי, הודיעה על התחלת פיילוט של מערכת HearO בשיתוף בית החולים Bellvitge, בקטלוניה, ספרד, מכון המחקר הביו רפואי IDIBELL של בית החולים וחברת התרופות AstraZeneca.

מערכת HearO, שפיתחה Cordio Medical, היא הפתרון הדיגיטלי הראשון בעולם המצויד בבינה מלאכותית המזהה סמנים ביולוגיים (ביו מרקרים) בקול, מנבא אי ספיקת לב באמצעות פענוח דיבור ומספק התראות על החמרה במצב או חשש לסיבוכים. האפליקציה נועדה לשמור על שליטה במחלה ולספק לצוותים הרפואיים התראות וויזואליות בלוח מחוונים המצוי בפורטל רשת שנגיש באופן דיגיטלי. ההתראות מאפשרות להם לנקוט בפעולות בשלב מוקדם – שכן הן מתקבלות בממוצע 18 יום לפני שמתרחש אירוע אי ספיקת לב. 

תמיר טל, מנכ"ל Cordio Medical: "הפיילוט החל בחודש מרץ בהשתתפות 50 מטופלים בבית החולים Bellvitge. באמצעותו ילמדו הקרדיולוגים, המתמחים והאחיות כיצד לתפעל את הכלי הדיאגנוסטי, כיצד לטפל במטופלים בעקבות קבלת התראות, כיצד להגדיר התראות וכיצד להדריך את המטופלים עצמם. הניסוי יימשך על פני 6 עד 9 חודשים ובאמצעותו ניתן יהיה להעריך את ההתכנות של שימוש קבוע בפתרון שיעילותו כבר הוכחה כבר בישראל ובארה"ב. בניסויים שהתקיימו גילתה המערכת בדיוק של 79.6% התדרדרות עתידית במצב של חולי אי ספיקת לב – 18 יום לפני שהתרחש אירוע אי ספיקת לב".

אי ספיקת לב היא מחלה כרונית שמתאפיינת באי יכולת לשאוב ולהזרים דם ביעילות. סובלים ממנה כ-2.34% מהאוכלוסייה הבוגרת בספרד והיא גורם מרכזי לאשפוזים בקבוצת הגיל של בני 65 ומעלה. על כן חיוני ליישם גישה של ניטור רציף וזיהוי מוקדם של מצב החולה, לאפשר בקרה על הסימפטומים, לצמצם את היקף האשפוזים ולשפר את איכות החיים של המטופלים.     

Cordio פיתחה ומספקת פתרון ייחודי ופורץ דרך שהופך כל סמארטפון למכשיר בתקן רפואי. אפליקציית הסמארטפון מריצה אלגוריתמים קנייניים מתוחכמים המאפשרים זיהוי מוקדם של הצטברות נוזלים כתוצאה מאי ספיקת לב. המערכת קולטת דגימת קול של המטופל מהסמארטפון שלו ומערכת HearO, המבוססת על שרת בענן, מנתחת את התוצאות. אם היא מגלה החמרה באי ספיקת הלב, איש צוות רפואי שולח התראה למטופל עם הנחיות לנטילת משתנים במינון המתאים למצבם. 

במהלך פיתוח HearO רשמה Cordio פטנטים רבים. הפתרון קיבל אישור של משרד הבריאות בישראל ואישור CE של האיחוד האירופי שבעקבותיו תבצע החברה פיילוטים במדינות שונות באירופה. כן קיבלה החברה אישור FDA כמוצר פורץ דרך והיא צפויה לקבל אישור FDA במהלך 2024.

הקשר בין Cordio ו-AstraZeneca נוצר באמצעות BeyondBio SCALE, בהובלת AstraZeneca. BeyondBio SCALE היא תוכנית בת תשעה חודשים שמטרתה לסייע לסטארט-אפים ישראלים בתחומי הבריאות הדיגיטלית לנווט בהצלחה את המסע המאתגר מסטארט-אפ ל-scale-up. התוכנית מתמקדת במתן תמיכת מומחים לסטארט-אפים המשתתפים, במטרה לעזור להם לפתח ולפרוס את הפתרונות שלהם בקנה מידה עולמי, תוך מתן מענה לאתגרים גלובליים משמעותיים בתחום הבריאות.