הכתבה נכתבה בשיתוף Motiverse

המצב הביטחוני, הקורונה שעדיין מגיעה לכותרות ואתגרים שונים בחיים מביאים עימם רגשות פחד ותחושות של חרדה בדרגות שונות. ההתמודדות והקושי אינם פוגעים במגזר או בפלח גיל מסוים, אלא משפיעים על כולם, ילדים, בני נוער, מבוגרים, גברים ונשים. 

עבור רבים מהם מדובר במלחמה יומיומית קשוחה שמקשה מאוד על החיים, לכן יותר ויותר פסיכולוגים ופסיכיאטרים מוצפים בפניות ובקשות לטיפול, כמו גם משרד הבריאות שמציע סל שיקום לקטגוריה של בריאות הנפש.

אורן סגל בן 23 מאובחן כחולה סכיזופרניה. במשך שנים הוא ניסה להיעזר בסל שיקום שהמדינה מציעה, אך לטענתו מדובר בעזרה שכלל אינה מספקת. לשם כך הוא החל לשתף פעולה עם חברת המתעסקת באפיון ומציאת פתרונות לפיתוח אפליקציות, וביחד הם הביאו לעולם אפליקציה חדשה בשם Motiverse. 

האפליקציה הזו נועדה להוריד את התלות של המתמודדים בשירותי השיקום, ולאפשר להם יותר עצמאות במציאת פתרונות עבור הבעיות השונות מהם סובלים. "יש לא מעט חרדות ופחדים מהם רבים באוכלוסייה סובלים בדרגות קושי שונות והסיבות לכך מגוונות. החל מפחד נטישה, דרך חרדה חברתית, התקפות פאניקה, לחץ ממקומות המוניים או סגורים, מפגש עם זרים והצורך לתקשר עימם בסיטואציות שונות, אם בלימודים, במקומות העבודה ועוד.

הפרעות חרדה מקשות מאוד על התפקוד החברתי והבריאותי, ואם לא מטפלים בהן מספיק טוב, הסיכוי הוא שהחרדות רק יתעצמו ואף יובילו להתפרצות של עוד הפרעות נפשיות במהלך החיים. זה יוצר תסכול עצום בקרב מי שחווים זאת ופוגע גם בבני המשפחה הקרובים שלהם. כדי לטפל בחרדות הללו רבים נעזרים בסל השיקום של משרד הבריאות שלטעמי כלל אינו מספק, או שפונים לעזרה של פסיכולוגים ופסיכיאטרים. מעבר לקושי עצמו להתמודד עם החרדות, מדובר גם בנטל כלכלי משמעותי", אורן סגל מספר.

במשך תקופה ארוכה סגל חיפש אחר פתרון שלא יהיה תלוי באף גורם חיצוני, שאינו כרוך בהוצאות כספיות וכזה שיש ביכולתו להביא לתוצאות מיידיות או לשיפור משמעותי תוך פרק זמן קצר. 

אפליקציית Motiverse שסגל מפתח מבוססת על טכנולוגיה חדשנית של מציאות מדומה המאפשרת לכל מי שסובלים מהפרעה נפשית כזו או אחרת, לעבוד באופן עצמאי על גבולות היכולת של הפחדים והחרדות בכל רגע נתון ומכל מקום. "מה עושים רבים ממי שסובלים מחרדות? הם משוחחים על כך עם פסיכולוגים בניסיון למצוא פתרונות או דרכים להתמודד עם הבעיה. הפסיכולוג אומנם מוצף בידע תיאורטי, אך בסופו של דבר רק מי שממש סובלים מחרדה מסוימת יכולים להבין האחד את השני בצורה המדויקת ביותר. 

אפליקציית Motiverse מאפשרת לכל אחת ואחד לשוחח עם מי שסובלים מאותן חרדות. לפרוק מהלב, לחלוק, לשמוע ולהתייעץ ואף לתת עצות משלהם, כאשר ישנה בחירה בין לעשות זאת מול דמויות וירטואליות או אנשים ממש. כך שלמעשה האפליקציה מחליפה את כורסת הפסיכולוג ומציעה דרך טיפולית שונה לגמרי. דרך השיחות יש ביכולתי להוריד מעליי את כל המגננות, ולקבל כוחות וכלים שאותם אפשר ליישם בהדרגה במציאות, כך שהאפקט החיובי של זה מיידי", אורן סגל הסביר.

הפלטפורמה החדשנית של Motiverse מאפשרת לעבוד בצורה נקודתית על כל פחד וקושי בנפרד. לאחר הורדה של האפליקציה, כל שעליכם לעשות הוא לציין את החרדה ממנה אתם סובלים, ולהיכנס לחדר בו נמצאים אנשים רנדומליים, כאשר לכם יש את השליטה לבחור כמה דמויות יהיו בחדר ואיזה סוג של אנשים. "בקרוב מאוד אנו נסיים לעבוד על הפיילוט ולאחריו האפליקציה תהיה זמינה לכולם. היופי הוא שגם במידה ולאחר פרק זמן מסוים שהאפליקציה הביאה לשיפור משמעותי, חלה נסיגה מסוימת והחרדה מתעצמת מחדש, ניתן לחזור ולעשות בה שימוש. מדובר בפתרון מהפכני, זמין, יעיל וזול", אורן סגל סיכם את הדברים.

אתר
פייסבוק

*התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

הכתבה נכתבה בשיתוף Motiverse