למרות גילה הצעיר ונגד כל הסיכויים, יעלי אך הצליחה לנצח את מחלת הסרטן, שהתגלתה בגופה הצעיר, כבר שלוש פעמים. עוד לפני שהיא חוגגת יום יולדת 10, הסרטן חזר ויעלי ומשפחתה יוצאים למלחמה פעם נוספת, אלא שהפעם, המלחמה מורכבת הרבה יותר, כי כל הידע הקיים בארץ לא מספיק כדי לנצח, אלא בבית החולים MSK במנהטן, ניו יורק, המקום שאליו מגיעים המקרים המאתגרים ביותר בעולם.

בית החולים מטפל בעשרות אלפי ילדים בשנה ושיעורי הריפוי בו נחשבים לגבוהים מאוד. בנוסף, הוא מתמחה בסרטן הנדיר שממנו סובלת יעלי – רבדומיוסרקומה אלבאורלי.

לנוכח העלויות היקרות, בימים אלה יוצאת משפחתה של יעלי בקריאה נרגשת לציבור הרחב, בבקשה לעזרה בתרומות, שעשויות להציל את חייה.

המשפחה נאלצת להשאיר הכל מאחור ולמצוא דירה למשך כשנה בניו יורק ולארגן את החיים שלהם מחדש. לצורך כך, עליהם לגייס 5.5 מיליון שקל, שיממנו את הטיפול המורכב והארוך ויאפשרו להם להיות לצדה.

"המלחמה שלי על יעלי התחילה בגיל 6. היא הבינה עוד הרבה פחות ממה שהיא מבינה כיום. היא שיתפה פעולה והתלוצצה", סיפרה האם יסמין, "יעלי נלחמה בכל הכוח שלה. הרפואה הישראלית עשתה כל מה שידעה ושלוש פעמים חשבנו שניצחנו. היא נלחמה!".

האם סיפרה עוד, כי לפני כחודש, המשפחה התבשרה שהסרטן חזר, בפעם הרביעית. "גם הפעם יעלי תילחם, היא פשוט לא יודעת אחרת. אלא שהפעם עבור כולנו זה באמת אחרת. בגיל 10, בית זה המקום הנכון להיות בו, לא בית חולים. כל כך רצינו שזה מה שיקרה, שיעלי תהיה בבית, איתנו, עם המשפחה והחברים".

ההורים, יסמין ויגאל אך, מוסיפים: "אנחנו לא מוותרים, ועוזבים הכל מאחור, את העבודה, הבית, ואורזים מזוודות וטסים למנהטן, לזירת הקרב החדשה, הקרב על החיים של יעלי. כל תרומה עושה את ההבדל, בכסף, בשיתוף הקמפיין ברשתות, בגיוס אחרים, יעלי רוצה לחזור הביתה ובעיני ילדה בת 10 זה לא הרבה לבקש".

ניתן לתרום לאחר התקשרות ל־*3788 ולהקדיש את התרומה ליעלי אך