המרכז הלאומי להשתלות עדכן הבוקר (ראשון) כי במהלך השבוע שעבר - השבוע אחרון בחודש אוגוסט - שש משפחות הביעו הסכמה לתרומת איברים, בחמישה בתי חולים - סורוקה, אסף הרופא, רמב"ם, בילינסון ונהריה. החלטת המשפחות אפשרה ביצוע של 22 ניתוחי השתלה בשישה בתי חולים. טרם הניתוח, מתאמות ההשתלה מלוות משפחות בשעתן הקשה, מאפשרות להן את הזמן להכיל ולהפנים את מות יקיריהם, שנקבע אצלם מוות מוחי נשימתי, ולאחר מכן מציעות להן את הזכות הגדולה לתרום איברים ולהציל חיים.

"מצוקה חריפה": בתי החולים הממשלתיים בפנייה דחופה לנתניהו
היום: מתווה קיצור תורנויות הרופאים המתמחים יוצא לדרך
 
כאמור, במרכז הלאומי להשתלות תיאמו את שעות חדר הניתוחים, בהתחשב בשעות הלוויות, ובתמיכתן של הנהלות בתי החולים. כל זה מתרחש בדיוק בשבוע האחרון של אוגוסט, כאשר רבים מהצוותים בבתי החולים הוזעקו מחופשתם לצורך דחוף זה. בניתוחי ההשתלה הללו השתתפו כמאה אנשי צוות - אחיות, רופאים, אלונקאים, טכנאי הנשמה, עובדי מעבדות, בנקי הדם,  וכן נהגי אמבולנסים ומוניות, אשר הופעלו בשעות הערב והלילה.

בשבוע זה בוצעו השתלות של שני לבבות, שש ריאות (בשני חולים הושתלו שתי ריאות), ששה כבדים, ועוד 12 כליות (בעשרה חולים כאשר בשניים מהם הושתלו שתי כליות). ההשתלות בוצעו בבתי החולים בילינסון, שניידר, איכילוב, סורוקה, שיבא והדסה.

פרופסור רפי ביאר, יו"ר המרכז הלאומי להשתלות ציין: "אני גאה בצוותים שעובדים קשה כל השנה והוזעקו מחופשותיהם, או ביטלו נסיעות לחול ברגע האחרון, רק כדי לא לבטל השתלה. המסירות היא אינסופית ואין ספק שהממתינים להשתלה יכולים להיות בטוחים שלא תוחמץ שום אפשרות לבצע השתלה".

ד"ר תמר אשכנזי, מנהלת המרכז הלאומי להשתלות הוסיפה כי "אכן היה שבוע אינטנסיבי, ועם זאת מלא סיפוק. האחיות, מתאמות ההשתלה בבתי החולים לא עוצרות לרגע, מוזעקות בכל שעה לבתי החולים ואין מילים בפי למסירותן הרבה".