בית החולים שמואל הרופא פתח לאחרונה את מרכז היום השיקומי החדש לשירות הציבור הרחב. מטרת תהליך השיקום היא לשפר את יכולות התפקוד של המטופל, ובכלל זה את עצמאותו ואת איכות חייו. יעד מרכזי בטיפול הוא לסייע לאדם להשתלב מחדש בכל מסגרות חייו – אישית, משפחתית, תעסוקתית וחברתית, באופן המלא ביותר ככל שניתן.

אשפוז יום שיקומי פונה לאוכלוסיות מגוונות – מטופלים מעל גיל 18 לאחר פגיעות נוירולוגיות, אורתופדיות, מחלות כלליות שהביאו לאובדן תפקוד ועוד. 

בית החולים גייס מטפלים בעלי ניסיון בעבודה שיקומית רב-תחומית, מתוך ראייה הוליסטית של המטופל, וליצירת אווירה תומכת, בונה ומעצימה. בין המתקנים במרכז: מכשיר CMILL המשלב הליכון יחד עם מערכת מציאות מדומה ודירה טיפולית הכוללת מטבח מאובזר באופן מלא, עמדת כביסה הכוללת מכונת כביסה ומייבש, חדר אמבטיה, מקלחון ושירותים וכן עמדת משרד.

מנהלת בית החולים, ד"ר בתיה כגנסקי: "אני גאה לעמוד בראש ארגון שכזה, עם צוות מסור כל כך שיום-יום מעניק יחס אישי, וטיפול מקצועי מתוך אהבה לחולים בגיל המבוגר וגם לכלל אוכלוסיית הנזקקים לשיקום עקב מחלות, לאחר ניתוח או במקרי פציעה. בית החולים שמואל הרופא ימשיך להוביל ולייצר את התנאים הטובים ביותר ולהעניק טיפול אישי לכל מטופל".