ג'ק גרשון לב בן ה-25, הוא אחראי משמרת במערך האבטחה בהדסה עין כרם מטעם חברת "ימית" כבר ארבע שנים. לאורך השנים הללו, הוא חווה מפגשים מרתקים ומרגשים, אך לאירוע שקרה בשבוע שעבר - הוא כלל לא ציפה. ביום רביעי, הוא הגיע לבית החולים למשמרת בת 12 שעות, שהחלה בשעה שבע בערב - ונמשכה עד השעה שבע בבוקר. בסביבות ארבע לפנות בוקר הגיע לכניסה הראשית של בית החולים כחלק משגרת ניהול המשמרת, ועל מנת לוודא שהכל תקין בעמדת האבטחה. "כשאני מבקר בעמדות אני אוהב להסתובב ולעזור, להיות חלק פעיל בבידוק המבקרים והרכבים, להרגיש את השטח", סיפר, "פתאום הגיע רכב, והאיש שיושב בו אומר שיש יולדת בפנים וצריך להתקדם איתה".

לב סימן לרכב להתקדם אך האישה שבתוכו הרגישה לא בטוב, יצאה והחלה להקיא. המאבטחים מיד דאגו לה לשקית, תמכו בה ואפשרו לה להירגע, אך היא לא חזרה לרכב. "לא הבנתי מה קורה. בשלב הזה, בעלה אמר לי שהיא יולדת - ממש עכשיו", סיפר, "הבנתי שהאירוע קורה, ושחייבים לפעול במהירות, הורדנו את היולדת לרצפה, ביקשתי מהבעל שיביא איזשהו בד מהאוטו ומהמאבטח השני שינסה למצוא משהו בבוטקה שיעזור לנו. שניהם היו בשוק טוטאלי, גם המאבטח החדש וגם האב הטרי".

לב התחיל לראות את הראש של התינוקת, ניסה לשמור על כולם רגועים ותוך כדי ליילד את האישה, כשבידיו רק וסט של אנשי ביטחון. "אני מוציא אותה ורואה שחבל הטבור מלופף סביב הרגל שלה, ושהיא לא בוכה. הייתי חובש בצבא, אבל לדברים כאלו לא הכשירו אותנו, עם זאת אני מבין שהשקט הוא לא סימן טוב. מיד התרתי את הליפוף והיא התחילה לבכות", הוסיף וציין כי בשלב הזה, "אחותה של היולדת אמרה שיש עוד תינוקת. אך לאחר מספר דקות, שהרגישו כמו שעה וחצי, איש הביטחון השני הביא למקום את הצוות הרפואי ברכב הביטחון.  הם הגיעו ממש מהר – אבל הלידה קרתה אפילו מהר יותר".

"המאבטחים והצוות העלו את היולדת למיטה באמבולנס והצוות חתך את חבל הטבור של התינוקת הראשונה, ראה שהכל בסדר והחל להתכונן ללידה השנייה, שבוצעה לבסוף בתוך בית החולים אך בניתוח קיסרי בגלל מנח מאתגר של התינוקת. הניתוח עבר בהצלחה, והתאומות שוכנו יחדיו בתינוקייה. אף פעם לא קרה לי משהו כזה", סיכם, "הסיכוי להתקל ביולדת בלידה שמתרחשת ממש כאן ועכשיו הוא לא גבוה, ופעלתי באופן אינסטינקטיבי לגמרי. אמא שלי היא אחות ראשית בחדר מיון ילדים פה בהדסה, אז אולי בכל זאת משהו עובר בגנים".