הכתבה נכתבה בשיתוף פרופ' דוד ורסנו

אחד המומחים בתחום הוא פרופ' דוד ורסנו – מומחה לקטרט, אשר מבצע אבחון וטיפול במטופלים הפונים אליו, ועוזר להחזיר להם את חדות הראייה ולשפר את איכות החיים שלהם. פרופ' דוד ורסנו הוא רופא עיניים המתמחה בתחום של ניתוחי קטרט ומבצע אותם, הן באופן פרטי והן במסגרת המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב. 

ניתוח קטרט נדרש, כתוצאה מירידה באיכות עדשת העין שלנו, עכירות  מונעת מאיתנו לראות בצורה ברורה וחדה.כמעט כל אחד מאיתנו מתמודד עם בעיה זו, בפרט החל מגיל חמישים. אופי הבעיה והשפעתה עלינו, יקבעו האם נידרש לעבור ניתוח וכמובן אם נרצה בכך. 

מה זה קטרט וכיצד מתבצע הניתוח? 
באופן רגיל, שגרתי, עדשת העין שלנו נקייה לגמרי ומאפשרת לנו לראות את הדברים בצורה חלקה. עם השנים, העדשה עוברת תהליך שנקרא עכירות, המוכר בשפה המקצועית בשם קטרט, ולמעשה איכות העדשה יורדת. היא כבר לא נקייה וחלקה לגמרי, מה שמונע מאיתנו לראות דרכה בצורה רגילה. 

במצב כזה, עלינו להחליט האם ברצוננו לעבור ניתוח ולשפר את איכות הראייה, או להתמודד עם הבעיה בצורות אחרות. למשל אנחנו יכולים להיעזר במשקפיים, כשהמספר כל הזמן יהיה בעלייה. אפשר גם שנגיע למצב בו אנחנו רואים כפול, מטושטש או מתקשים בראיית לילה. אלו דברים שיכולים כמובן לפגוע באיכות החיים שלנו, לסכן אותנו ואת הסביבה ולמנוע מאיתנו לבצע פעולות שונות והכרחיות. 

לכן ניתוח קטרט הוא רצוי ומומלץ לבצע אותו אצל רופא מומחה ומקצועי, למשל, בדמות פרופ' ורסנו – מנתח קטרט, בעל ניסיון וידע נרחבים בתחום זה. 

הניתוח הוא מאוד פשוט. אחרי שמבצעים אבחון ובדיקות ראייה ועיניים בשביל לבחון את העדשה הקיימת, למדוד אותה ולהחליט איזו עדשה מלאכותית להתקין במקום, בנוסף לבדיקות דם, אק"ג ובדיקות אחרות, אזי שהמטופל יוזמן ליום ניתוח במהלכו, העדשה הרגילה תוחלף בעדשה מלאכותית הדומה למספר המשקפיים שלו. מה שיאפשר לו לראות בצורה סדירה ונקייה. הניתוח מתבצע במשך זמן קצר, ולרוב עוד באותו יום המטופל ישוחרר הביתה. 

מדוע משתלם לפנות אל פרופסור ורסנו?
פרופ' דוד ורסנו – מומחה לקטרט, הוא אחד הרופאים המוכרים בישראל לתחום ניתוחי קטרט ובכלל לכל הנושא שקשור לקרנית ועדשות עיניים. פרופסור ורסנו מבצע ניתוחים באופן פרטי באמצעות מכשירי לייזר מתקדמים, אחרי תהליכי אבחון וטיפול מדויקים במטופל או במטופלת הפונים אליו, לפני כל ניתוח. 

פרופסור ורסנו, מנהל כאמור את היחידה לקנרית ומנהל המקטע הקדמי במחלקת עיניים של המרכז הרפואי בתל אביב, יש לו ניסיון וידע רב בתחום, הבאים לידי ביטוי בטיפול שהוא מספק למטופלים שלו.

*התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

הכתבה נכתבה בשיתוף פרופ' דוד ורסנו