המלחמה חושפת סיפורי גבורה מכל המגזרים. לצוותים הרפואיים יש חלק גדול בהתגייסות ובתרומה למדינה בשבועיים האחרונים.
ד"ר ד', תושב תל אביב, מתמחה במרכז הרפואי וולפסון, הוא נשוי ואב לשני ילדים קטנים. ד׳ משרת כלוחם בחיל האוויר ונמצא כרגע בדרום הארץ, בעוד אשתו ש', רופאת ילדים בוולפסון, ממשיכה להעניק טיפול רפואי מציל חיים לילדים. 

"ביממה הראשונה ללחימה הספקתי לטפל בשלושה מטופלים שנפגעו באירועי 7 באוקטובר בעוטף עזה. בשבוע האחרון לקחתי חלק במגוון פעילויות של היחידה, שבה הייתה לנו האפשרות והזכות לטפל בפצועים ולהציל חיי אדם. חשוב לי לשתף שאני פוגש בכל הגזרות לוחמים מדהימים, במורל גבוהה ועם רוח לחימה שלא ניתן לתאר. מרגש לראות איך כל המדינה נרתמת ומתגייסת לטובת חיילי צה"ל - זה נותן רוח גבית ועוצמה גדולה בשטח".

ישי קופרמן הוא אח במחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים ספרא, והוא משרת במילואים בגדוד ההגנה המרחבית של גוש טלמונים בחטיבת אפרים, ומוצב בפועל בשטח של כרם רעים. "המצב אצלנו מורכב. מצד אחד, העולם כאן לא התהפך כפי שהתהפך בדרום הארץ, היו כאן מספר אירועים ביטחוניים בגזרה, שהודות ללוחמים נוטרלו לפני שהספיקו להסלים. למדנו מתרחישי האימה בעוטף עזה, ואנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי למנוע אותם. אימונים, למידת השטח, התחמשות, התמגנות, ולמעשה כל דבר שיעניק לנו יתרון על פני האויב".

הוא מוסיף: "בתור אח טיפול נמרץ, חובש קרבי ומדריך מע"רים צבאי, מוטלת עליי האחריות ללמד את הצוות עזרה ראשונה, ועזרה ראשונה נפשית, תחום שלמדתי בתואר השני ממי שפיתח את סכימת יהלו"מ - התערבות מהירה במקרה של תגובת קרב או התקף חרדה. 
"אנחנו משתדלים לשמור על מורל גבוה, ומודים לעם ישראל על כל התמיכה והאהבה שמרעיפים עלינו".

רס"ן (במיל') ד"ר יעל הפנר, פנימיאית בכירה במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית, אשר בימים אלו עושה תת־התמחות במחלקת ריאות והוקפצה למילואים ביום שבת עם פרוץ המתקפה, היא סמ"פ בפלוגת רפואה בגדוד חילוץ והצלה של פיקוד העורף, וכשקיבלה את שיחת הטלפון בבוקר שבת לא היה לה ספק שהיא מתייצבת במהירות בגדוד. "זה מה שאנחנו מתאמנים עליו, זה מה שגדלנו עליו, זה מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב ומכל הלב. חילוץ והצלה וסיוע אזרחי, אלו מטרות־העל שלנו, ואנחנו נמשיך לעשות הכל כדי להיות מוכנים לכל תרחיש", היא אומרת בגאווה. 

ד''ר יעל הפנר (צילום: פרטי)
ד''ר יעל הפנר (צילום: פרטי)

"החיבוק שאנחנו מקבלים מהעורף הוא מדהים ומחזק. בכל פעם כשאני מדליקה את הנייד אני מגלה עוד הודעה של מישהו ממחלקת ריאות או פנימית ה', שהייתה בית בעבורי, קולגות מכל הסקטורים שדואגים לשלומי ושולחים חיבוקים. אני נמצאת פה עם גדוד של תותחים - חיילים מדהימים שהתגייסו למשימה בלי לחשוב פעמיים, חלקם רופאים מעולים, ויש גם פרמדיקית נפלאה שמסיימת בקרוב את לימודי הסיעוד שלה, ואני בטוחה - שיחד ננצח".