כשהתותחים רועמים המוזות שותקות, וגם קולם של בני הגיל השלישי והנכים לעיתים נאלם. בתוך המולת המלחמה, לעיתים הקשישים, ובעיקר אלה הסובלים ממוגבלות, קצת הולכים לאיבוד. הילדים שלהם עסוקים בטיפול בנכדים, בהעדר מסגרות חינוך, וגם הקשישים בעצמם דואגים לבן או לנכד שמגויס, ושוכחים לדאוג לבריאותם. בנוסף, שיקולים של צורך במיגון ופחדים מונעים מהם לצאת מהבית.

מטופלים שהשתחררו זה מכבר מהמחלקה השיקומית אינם מגיעים להמשך טיפול בקהילה ועקב כך מצבם התפקודי והבריאותי עלול להידרדר.
לאור זאת החליטו במכון השיקום במרכז הרפואי שמואל הרופא להתנדב ולבצע הערכות שיקומיות מקיפות, ללא עלות וללא צורך בטופסי 17, לבני הגיל השלישי הסובלים ממגבלה תפקודית והמתגוררים באזורינו.

ההערכה היא רב תחומית, ותבוצע ע"י רופאה מומחית בשיקום, רופא/ה מומחה/ית בגריאטריה, אחות מומחית בשיקום, וכן שני מטפלים ממקצועות הבריאות - פיסיותראפיה, ריפוי בעיסוק, עבודה סוציאלית, קלינאות תקשורת, תזונה -  כל זאת בהתאם לצרכים האישיים של כל מטופל ומטופלת.

במסגרת ההערכה השיקומית יבדקו מצבו הנפשי והתפקודי של כל מטופל, ובהתאם לכך ינתנו לכל מטופל המלצות טיפוליות אישיות אותן יוכל לבצע במסגרת הקהילה או במסגרת אשפוז יום. כמוכן תבוצע סקירה מקיפה של המצב הרפואי הכללי והטיפול התרופתי ע''י רופא/ה מומחה/ית בגריאטריה.

ד"ר בתיה כגנסקי מנהלת בית חולים שמואל הרופא: "תמיד, ובעיקר בזמנים הקריטיים הנוכחיים, אנו יודעים שלקשישים קשה לצאת מהבית ולהגיע למרפאה על מנת לקבל אישור לטיפולים מחוץ לקופות החולים. לכן החלטנו לתרום את היכולות של בית החולים ולדאוג לרצף טיפולי עבור הנזקקים".

"אנחנו מזמינים את האוכלוסייה שעברה אצלנו אשפוז בתקופה האחרונה, ליום מרוכז בו יוכלו לקבל, חינם וללא כל תשלום, הערכה ותכנית טיפול מותאמת אישית מהצוות הרב-מקצועי של בית החולים. הצוות כולו התגייס למשימה במלוא המרץ על מנת לשפר את מצב בריאותה של האוכלוסייה המבוגרת''.

חשוב לציין שהמרפאה נגישה וצמודה למרחבים מוגנים. לקביעת תור נא לפנות למזכירות השיקום במייל: [email protected]