אלפי רופאים וצוותי מקצועות הבריאות מבתי חולים בכל רחבי הארץ, וארגוני הרופאים - ההסתדרות הרפואית בישראל וארגון מתמחים מרשם הפגינו הערב (חמישי) מול משרדי הצלב האדום בתל אביב. ההפגנה החלה בשעה שבע בערב, ובה נאמו נציגי הרופאים המפגינים ומשפחות החטופים: ד"ר יעל אדוני טמיר, שבני משפחתה חטופים, עופרי ביבס לוי, מרפאת בעיסוק שבני משפחתה חטופים, פרופ' חגי לוין, ראש מערך הרפואה במטה המשפחות ונואמים נוספים בקריאה לארגון לפעול בנושא.

בהפגנה נאמו ד"ר יעל אדוני טמיר ועופרי ביבס לוי, מרפאת בעיסוק, שבני משפחותיהן חטופים בעזה. כמו כן פרופ' חגי לוין, ראש מערך הרפואה במטה המשפחות ומתנדבי עמותת למענם ד"ר מתי פוקס וד"ר רוני דודיוק גד. כמו כן הופיעו הזמרים ואלרי חמאתי ותמיר גרינברג. את ההפגנה חתמה בשירת 'התקווה' הזמרת רוני דלומי שהגיעה להפגנה יחד עם בעלה ד"ר אלון ויסמן.

עפרי ביבס לוי ציינה בדבריה כי: "זה שבע שנים שאני מרפאה בעיסוק, כאנשי מקצוע בתחום הבריאות, אנו מאמינים שלכל אדם מגיע טיפול רפואי מתאים, זה מה שאני עושה, בכל יום. ארגונכם טוען שהוא ארגון ניטרלי המבטיח הגנה הומניטרית וסיוע לקורבנות סכסוך. האם אתם ממלאים את חובתכם?? האחיינים שלי כפיר ואריאל בני 10 חודשים ו-4 שנים. האם כפיר מסוגל לזחול במנהרה שבה הוא כנראה מוחזק? האם גופו של אריאל יחלש עד כדי כך שהוא יצטרך ללמוד מחדש כיצד ללכת בהתמדה? אחי ירדן סבל מפגיעת ראש איומה. פציעה שעלולה בקלות להוות סכנת חיים ותצריך תהליך שיקום ארוך ובלתי צפוי. האם הוא יצטרך ללמוד מחדש איך לאכול, להתלבש. זה התפקיד שלכם, לא - זו חובתכם: עזרו לנו לעזור להם, פעלו עכשיו".

ד"ר יעל אדוני טמיר: "מאתיים וארבעים אזרחיות ואזרחים - ישראלים לצד זרים - חפים מפשע - נלקחו כבני ערובה לרצועת עזה. מאז עברו יותר מ-30 יום ללא כל סימן חיים וללא כל מעורבות מהותית של ה-ICRC, הוועד הבינלאומי של הצלב האדום. זה שערורייתי! בקריירה שלי כרופאה, המתפרשת על פני שני עשורים, נשבעתי לטפל בכל החולים, ללא אפליה, ללא קשר ללאום, מוצא אתני, מעמד או אמונה. נתקלתי באינספור דילמות אתיות, אבל מעולם לא היססתי בשמירה על העיקרון הבסיסי הזה ללא קשר ללאום, מוצא אתני, מעמד או אמונה. נתקלתי באינספור דילמות אתיות, אבל מעולם לא היססתי בשמירה על העיקרון הבסיסי הזה".

פרופ' חגי לוין, ראש מערך הרפואה במטה המשפחות: "אין הצדקה לקיומו של הצלב האדום, אם הוא לא פועל עכשיו ללא טיפול רפואי מתאים, קיים איום מיידי לחייהם מי שלא ממלא את ייעודו כעת, שותף לפשע נגד האנושות. נחנו כבר לא נוכל להציל את אלה שנרצחו. אבל אנחנו כן יכולים להציל את החפים מפשע שנחטפו. אנחנו כאן כדי להזכיר ל-ICRC את המנדט והשליחות שלו".

ד"ר מתי פוקס, מתנדב עמותת למענם- רופאות ורופאים למען שורדי שואה: "הצלב האדום לא יוכל לנקות את הכתם ההיסטוריה הממסדית שלו בנוגע לשואה, אבל עליו להוות קול ברור וחזק של בהירות מוסרית, ולהוות דוגמה מזהירה לאנשי מקצוע בתחום הבריאות בהווה ובעתיד. אנו דורשים מהצלב האדום לשמש כמגדלור אל תוך המנהרות האפלות של חמאס בעזה, וקרן של תקווה למשפחות מוכות האבל ולעם ישראל המאוחד כולו".

ד"ר רוני דודיוק גד, מתנדבת עמותת למענם- "הזמן לפעול הוא עכשיו, וחלון הזמן מצטמצם. אנו דורשים מהצלב האדום להוציא הודעה פומבית המכירה בפעולות חמאס - דאעש כפשע מלחמה. כל הפרעה לגישה החופשית לחטופים חייבת להיחשב גם היא כפשע מלחמה. החיים שלהם בידיים שלכם, פעלו עכשיו!".

ד"ר תמרה קוליץ, מייסדת עמותת למענם -רופאות ורופאים למען שורדי שואה, מיוזמות ההפגנה: "הקריאה שלנו, אנשי רפואה, ל-ICRC היא ברורה וחד משמעית - בקרו את החטופים, ועכשיו. אני מודה לצוותי הרפואה, לקבוצת חדר רופאות וולארגונים הרבים שחברו יחד, ומשתפים פעולה למען המטרה האחת של כולנו".

בתוך כך, אתמול התברר כי בין החטופים הרבים נמצא גם יגיל יעקב בן ה- 12, שטופל במרפאת האלרגיה במרכז הרפואי שמיר, עקב אלרגיה קשה לבוטנים. בעקבות הגילוי, מיהרו ראשי האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית לשגר מכתב בהול לאיגודי האלרגיה הבינלאומיים בבקשה להתערבותם מול ארגון הצלב האדום. האלרגולוגים מישראל דורשים שנציגי הצלב האדום יבקרו בשבי את הילד, שנמצא בסיכון גבוה לתגובות אנפילקטיות קטלניות באכילת בוטנים, יוודאו ששלומו טוב וידאגו לספק לו מזרק אפיפן. המכתב הועבר באופן אישי לנשיאת הצלב האדום.