"מתחילת המלחמה מגיעות תרומות אוכל לחיילים, אך לצד הרצון הטוב מסתבר שיש גם עלייה מדאיגה במחלות מעיים, כפי הנראה, כתוצאה מתברואה לקויה של חלק מהמזון. נוסף לכך, הרבה מהחבילות שמרעיפים על החיילים כוללים מזונות אולטרה מעובדים כמו עוגיות וחטיפים מלוחים", מתריעה שיר אלפי דיאטנית בכירה בשירותי בריאות כללית במחוז דן-פתח תקווה, בעקבות מקרים של הרעלות וזיהומי מזון בחבילות מזון שמועברים בצורה לא בטיחותית לחיילם בשטח.

סינוואר הכי חושש מזה: הנשק הכי קטלני של ישראל להחזרת החטופים
העד במשפט נתניהו רותח: "עשו לי שיימינג בבית המשפט"

"אומנם החיילים/ות בשטח זקוקים לפחמימות בתור מקור אנרגיה ראשוני, אך נראה שמלחמת חרבות ברזל עדיין בעיצומה, כך שכדאי לקחת זאת בחשבון ולבחור מזונות איכותיים יותר, תוך התחשבות בבטיחות מזון על מנת למנוע מחלות מעיים נוספות בקרב הלוחמות והלוחמים שלנו", היא מציינת וממליצה על שורת המלצו להכנת חבילות מזון בריאות ובטוחות.

תיעוד של פעילות לוחמי חטיבת 'הראל' (צילום :דובר צה"ל)

לדבריה, שקית ארוזה אישית של פירות מיובשים עם אגוזים ו/או שקדים זו בחירה נהדרת. "פירות יבשים יספקו לחיילים אנרגיה, סיבים תזונתיים ומינרלים .(אפשר לבחור בפירות יבשים כמו תאנים, שזיפים, תמרים, צימוקים, תפוחונים (תפוח עץ מיובש) ומיקס פירות יבשים באריזה סגורה", היא מסבירה.

אלפי מבהירה, כי אגוזים ושקדים עשירים בוויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ומכילים סיבים מסיסים, שיתרמו להסדרת פעילות מערכת העיכול. הם גם מקור נהדר לסידן עבור החיילים הטבעוניים. 

קטניות: מקור מצוין לחלבונים מהצומח וגם לפחמימות מורכבות. כדי שהחיילים יקבלו את כל החלבונים שלהם הם זקוקים במהלך היום, חשוב לשלב בין קטניות לדגנים כמו תירס משימורים או קרקרים במהלך היום (לא חובה באותה ארוחה)

בין הקטניות שהיא ממליצה: עדשים, שעועית לבנה או חומה, גרגירי חומוס ופול. טונה וסרדינים : בקופסת טונה סטנדרטית יש כ-25 גרם חלבון, שחשוב לשמירה על מסת השריר של הלוחמים.

בנוסף, הטונה עשיר בחומצות שומן אומגה 3 שתורמת לבריאות הלב והפחתת דלקות. כמו גם, היא מקור טוב לוויטמינים ומינרלים כמו ויטמין D שחשוב לספיגת סידן, בריאות העצמות ותפקוד הלב. 

"הסרדינים, בנוסף ליתרונות של הטונה, עשירות בסידן שחשוב לפעילות שרירים תקינה (כיווץ השרירים מתבצע בזכות הסידן), לעצמות חזקות ולפעילות מערכת העצבים", היא מציינת עוד.

מנה אישית לכל חייל/ת: בדרך זו, החייל מפחית חשיפה לזיהום, כיוון שהאריזה שייכת לו בלבד וכך גם יכול לפתוח אותה ולאכול כשמרגיש שזקוק לאנרגיה. 

לדבריה, לפעמים חיילים אינם מקפידים על שתייה ולכן, ניתן לצרף לחבילה אבקת אלקטרוליטים (שאפשר לקנות בכל בית מרקחת), שהיא מיועדת לרוויה בזמן התייבשות. 

שיר אלפי, דיאטנית בכירה של הכללית במחוז דן