ביקור מיוחד של צוותי התקשורת הזרה מרחבי העולם התקיים השבוע בהדסה הר הצופים.  הנהלת בית החולים הדסה, בשיתוף עם יחידת דובר צה״ל, לע״מ ומשרד החוץ, הזמינו את קבוצת העיתונאים למפגש ייחודי שכלל סיור במחלקת השיקום וחשיפת הטכנולוגיות בהן עושים שימוש חיילי צה״ל ואזרחים שנפצעו במלחמה, על מנת לחזור לחייהם הקודמים. 

ד״ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים הציגה את הטיפול הממושך במחלקת השיקום ואת האתגרים עימם מתמודדים הפצועים מהמלחמה לאורך שבועות ארוכים. העיתונאים נחשפו למרכז השיקום החדש והגדול במזרח התיכון אשר יפתח בשבועות הקרובים ויאפשר טיפול בפי ארבעה משוקמים מן הקיים במחלקה הפועלת היום. 

בהמשך עברו תדרוך עיתונאי מבצעי מקיף ומפורט על ידי אל״מ אוליבייה רפאוביץ', דובר צה"ל בעיתונות הזרה, אשר דן באירועים האחרונים והדגיש את מטרות המבצע המתמשך. התדרוך אפשר לעיתונאים הבנה מעמיקה יותר של הפרספקטיבה הצבאית ושל השיקולים האסטרטגיים המנחים את המערכת. 

לאחריו, זכו העיתונאים לתדרוך מקיף מאת ליאור חייט, דובר משרד החוץ הישראלי, אשר עסק בהקשר הגיאופוליטי הרחב יותר וקיבלו סקירה מקיפה על המצב הנוכחי בישראל. חייט סיפק עבורם הקשר וניתוח בעלי ערך שיהיו רלוונטיים לדיווחים בסיקור המלחמה כפי שיוצגו ברחבי העולם. 

העיתונאים אשר השתתפו במפגש, מצרפת, יפן, קוריאה, גרמניה, אנגליה ומדינות נוספות, פגשו שני חיילי צה״ל העוברים בשבועות האחרונים את תהליך השיקום במחלקת השיקום שבהדסה הר הצופים, נחשפו לנסיבות פציעותיהם בקרב ולטיפולים שעברו בהדסה עד כה - משלב הניתוחים ועד האימונים האינטנסיביים בפזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ושחייה טיפולית - על מנת להשיב להם את היכולות שאיבדו בעקבות הפציעות הקשות. 

״כאן רואים באמת את תוצאות המלחמה. אבל כאן מתחילה גם תקווה״, אמרה עיתונאית מצרפת אשר השתתפה במפגש. היא תיעדה את הלוחמים בפעילות בפזיותרפיה שבמחלקת השיקום והביעה התעניינות רבה בתהליך - ובליווי הרגשי המתלווה לטיפול הפיזי. 

ד״ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים הדסה הר הצופים: ״הביקור של קבוצת העיתונאים היה חשוב ביותר על מנת להעביר מסרים ברורים וחד משמעיים, על ידי כל הגורמים המשתתפים. האפשרות שניתנה להם לקבל את המידע באופן ישיר בשטח, בבית החולים, המפגש עם החיילים המטופלים בהדסה ועם הצוות המטפל, בוודאי הוסיפו להתרשמות שלהם וכולי תקווה כי ישפיעו על הסיקור העיתונאי בהמשך״.