משרד הבריאות מעדכן על ילד לא מחוסן ומבוגר נוסף מהצפון שחלו בחצבת, כאשר סך הכל עד כה אומתו חמישה מקרי תחלואה במחוז צפון בחודש האחרון. בעקבות חקירה אפידמיולוגית שנעשתה במחוז צפון של משרד הבריאות, נמצא קשר אפידמיולוגי בין המקרים, כאשר מקור התחלואה הוא אדם שנדבק בחצבת בחו"ל לפני כחודש ושהה במלר"ד (מיון).

בהשתתפות צוות ומטופלים: ה"פרלמנט" שהוקם בבי"ח שמואל הרופא
האם זה בסדר לקחת כדור נגד חרדה כמעט כל יום? פרופ' רפי קרסו עונה

משרד הבריאות מבקש מכל אדם ששהה במחלקה לרפואה דחופה (מלר"ד) במרכז רפואי צפון (פוריה). בין 21.12.23 בשעה 16:00 ועד לתאריך 22.12.23 בשעה 03:00, ליצור קשר עם הרופא/ה המטפל/ת, במידה ומופיעים תסמינים של חום וכאבי ראש ולאחר מספר ימים מופיעה פריחה.

מחלת החצבת היא מחלה נגיפית מדבקת ביותר שמתבטאת בחום, הרגשה כללית רעה, נזלת ופריחה ועלולים להיות לה סיבוכים קשים ואף מסכני חיים.

במידה ויש צורך בהגעה למרפאה או למיון, יש לתאם הגעה ולהודיע לצוות בעת ההגעה למוסד הרפואי. במידה ומופיעים תסמינים ועד לבירור רפואי יש להימנע משהייה במרחבים ציבוריים כדוגמת קניונים, תחבורה ציבורית וכדומה.

המשרד מדגיש את חשיבות מתן חיסוני השגרה כנגד מחלות כמו חצבת שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. לבדיקת סטטוס חיסוני וקביעת תור לחיסון, יש לפנות למוקד קול הבריאות *5400 או לרופאי ולרפואות הילדים בקופות החולים.