יש הרבה אימהות שדווקא כשהילדים חולים, הן מפנקות וקונות יותר שוקולד וממתקים, ואני רוצה לציין את ההתלבטות לגבי זה: מצד אחד, לפי המחקרים דווקא בילדים זה בדיוק ההיפך - סוכר ומאכלים מתועשים מחלישים את מערכת החיסון, וגורמים בעיקר בילדים לצריכה נמוכה של מאכלים בריאים וחלבונים.

כמדובר במבוגרים, ואם נדבר באופן כללי ולאו דווקא כשחולים, אני בעד לשלב אוכל "לנפש" במסגרת תפריט בריא, כי מחקרים מראים שאנשים שמחים ומרוצים – חולים פחות. אז אם מה שעושה אתכם שמחים זה דווקא שוקולד או גלידה - אני בעד לשלב אפילו כל יום, כמובן כל עוד דואגים לכך שרוב התפריט בריא.

ממתקים, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)
ממתקים, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)

אני רוצה לתת כמה דוגמאות למחקרים כאלו:

לקחו 334 אנשים בריאים בבריטניה, והזליפו לאף שלהם וירוס של נזלת! בדקו על ידי שאלונים את המצב הנפשי שלהם, אלו שהיו יותר שמחים – נדבקו פחות. נמצא כי תחושת שמחה גורמת להפרשת חומרים במוח שעוזרת להתמודד טוב יותר עם מחלות.

מחקר נוסף שבדק 10,000 משתתפים, מצא כי אנשים עם גישה חיובית מאריכים שנים ונדבקים פחות במחלות, כי סטרס מחליש את המערכת החיסונית. אם במקרה מה שמגדיל את הגישה החיובית שלכם לחיים זה שאפשר הכל אבל במידה הנכונה – לכו על זה.

שוקולד מריר, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
שוקולד מריר, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

מה זה אוכל לנפש? אצל כל אחד זה משהו אחר. יש שייבחרו עוגה או שוקולד, יש שיעדיפו צ'יפס או פיתה עם חומוס. אפשר לשלב כל דבר, ועדיין לשמור על תפריט בריא שמכיל את כל הוויטמינים וכל נוגדי החמצון שחשובים למערכת החיסון.