המשפט הארכאי אומר שזה המקום שבו גם בני ובנות מלוכה מגיעים אליו כל יום, ועכשיו תשמעו משם גם דברי בריאות: לרגל חודש המודעות הבין-לאומי לסרטן המעי הגס והחלחולת, האגודה למלחמה בסרטן עולה בקמפיין נרחב בהובלת אסלה מדברת ובגרסאות המיועדות לנשים ולגברים. הקמפיין החדש הופק בהתנדבות על ידי משרד הפרסום גיתם ונועד להניע לפעולה בנות ובני חמישים ומעלה לפנות לקופת החולים ולבצע בדיקה פשוטה לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס.
 
בשנת 2023 אובחנו בישראל כ-3,000 נשים וגברים עם סרטן המעי הגס וכ-1,300 ישראלים נפטרו מהמחלה. מאז שנת 2005 פועלת התוכנית הלאומית לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס והחלחולת ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות, ובשיתוף קופות החולים בו גברים ונשים מעל גיל 50 מתבקשים לבצע בחינם פעם בשנה בדיקה לגילוי דם סמוי בצואה.


 
לרגל חודש המודעות אשר מצוין בחודש מרץ 2024, האגודה למלחמה בסרטן עולה בקמפיין אשר נועד להזכיר וללוות את התוכנית השנתית. הקמפיין עולה ברשתות החברתיות, בעיתונות וברדיו. על מנת למשוך את תשומת ליבו של המאזין ברדיו, התשדיר מתחיל בקול של הורדת מים של האסלה. בפרסומת הטלוויזיונית תפנה האסלה לגברים ונשים ותקרא להם לבצע את הבדיקה.
 
משה בר חיים, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן הסביר כי: "במיוחד בתקופה של אי-ודאות ביטחונית חשוב לנו לתמוך בפעילות התוכנית הלאומית שכן היא יכולה להציל חיים באופן ממשי. אנחנו יודעים שבכל חודש מתגלים בישראל כ-250 נשים וגברים עם סרטן המעי הגס וכי אבחון מוקדם יכול להפחית באופן משמעותי את התמותה מסרטן, ולעיתים אף למנוע את התפתחותו. לכן אנו קוראים לציבור שמעל גיל 50 באמצעות הקמפיין להקפיד ולבצע פעם בשנה בחינם בקופת החולים את הבדיקה הפשוטה – בדיקת דם סמוי בצואה".