ד"ר ניל בולפין, חוקר מוביל בתחום אריכות ימים ורפואה רגנרטיבית מזה 20 שנה, חשף את סוג תוספי התזונה שהוא נוטל באופן אישי על מנת להאט את תהליך ההזדקנות, כך לפי "אל-ערבייה".

"תוסף התזונה שאני נוטל מדי יום בשנים האחרונות הוא טאורין", אמר ד"ר בולפין. "זוהי חומצת אמינו חיונית בעלת תפקיד משמעותי במערכות רבות בגוף, ביניהן מערכת העיכול, מערכת הלב וכלי הדם, מערכת העצבים, השלד והשרירים". עוד הוא דיווח כי חווה שיפור משמעותי ברמות האנרגיה ובביצועי אימוני כושר מאז שהחל ליטול טאורין.

ויטמינים, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
ויטמינים, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

מקורות טבעיים ומינון מומלץ

ניתן למצוא טאורין באופן טבעי במזונות מן החי כמו עוף, הודו, בקר וטונה. עם זאת, ד"ר בולפין ממליץ על נטילת 500 עד 1,000 מיליגרם למי שמתחיל ליטול את התוסף. ניתן להעלות את המינון בהדרגה עד ל-2,000 מיליגרם, אך חשוב להתייעץ עם רופא לפני תחילת נטילת כל תוסף תזונה חדש.

טאורין כחלק מאורח חיים בריא

לדבריו של הרופא, תוספי תזונה יכולים לתרום לבריאות ולאריכות ימים, אך הם צריכים להיות חלק מתכנית הכוללת תזונה בריאה, פעילות גופנית סדירה, ניהול לחץ ואימוץ אורח חיים בריא.

מחקרים מצביעים על מספר יתרונות אפשריים לטאורין:

- שיפור בריאות הלב: טאורין בעל תכונות נוגדות חמצון ודלקתיות, מסייע באיזון אלקטרוליטים ובשיפור רמות השומנים בדם. הוא תורם לוויסות לחץ הדם, לשיפור תפקוד כלי הדם וזרימת דם תקינה, ובכך מפחית את הסיכון ליתר לחץ דם, טרשת עורקים והתקפי לב.

- גירוי ייצור תאי גזע: מחקרים מראים שטאורין עשוי לסייע בגירוי ייצור תאי גזע, במיוחד תאי גזע עצביים,שיכולים לשפר את תפקוד המוח וכן לחידוש רקמות שונות בגוף.

ויטמינים, תוספי תזונה (אילוסטרציה) (צילום: אינג אימג')
ויטמינים, תוספי תזונה (אילוסטרציה) (צילום: אינג אימג')

- הגנה על תאי DNA: נזקי DNA הם חלק בלתי נפרד מתהליך ההזדקנות ויכולים להוביל למוטציות ולסיכון מוגבר לסרטן ומחלות אחרות. טאורין מסייע בהגנה על ה-DNA מפני רדיקלים חופשיים ומעודד מנגנוני תיקון DNA, ובכך תורם לבריאות התאית הכללית.

- ויסות לחץ דם: טאורין מפחית את לחץ הדם בכמה דרכים: הוא מקדם הרפיה והרחבה של כלי הדם ובכך משפר את זרימת הדם ומפחית את הלחץ על דפנות העורקים. בנוסף, הוא מעכב שחרור של הורמוני לחץ כמו קורטיזול, שיכולים להעלות את לחץ הדם.

חשוב לציין כי המחקר על טאורין נמצא בעיצומו ויש להיוועץ עם רופא לפני תחילת השימוש בו.