עדות נוספת להשפעה החיובית של ידידו הטוב ביותר של האדם: חוקרים מצאו ששהייה עם כלב שיפרה את התפקוד המוחי שקשור במצב הרוח ובריכוז. הממצאים פורסמו בכתב העת המדעי "PLOS ONE".

מחקרים בעבר, שחקרו את הקשר בין בני אדם לכלבים, הוכיחו שההולכים על ארבע משפרים את מצב הרוח, ומפחיתים את לחץ הדם ואפילו את רמתו של הורמון הסטרס קורטיזול. עצם המבט של כלבים בעיניים עשוי אפילו להגביר את רמות האוקסיטוצין, הורמון שקשור לרגשות של אהבה ואמון. גם בישראל בתי חולים החלו "להעסיק" כלבים בטיפול בחולים מאושפזים או כאלה העוברים שיקום.

עם זאת, מעט מחקרים בדקו מה קורה במוח עצמו בזמן האינטראקציה עם ההולכים על ארבע. מחקר חדש עשה בדיוק את זה: חוקרים בקוריאה הדרומית הצמידו אוזניות חיישנים ל־30 מבוגרים, ואז מדדו שינויים בגלי המוח שלהם בזמן שהיו באינטראקציה עם כלב פודל בן 4 העונה לשם ארו.

החוקרים התבקשו לעסוק בשמונה פעילויות במשך שלוש דקות כל אחת: מפגש, משחק, האכלה, עיסוי, טיפוח, צילום, חיבוק והליכה עם ארו. המשתתפים חבשו את האוזניות לזיהוי גלי מוח במהלך הפעילות, ולאחר מכן השלימו סקרים שבהם נשאלו לגבי רגשותיהם. 

החוקרים מצאו כי גלי המוח מסוג אלפא של המשתתפים, המעידים על יציבות ורגיעה, התחזקו כשהמשתתפים שיחקו עם הכלב או ליטפו אותו. לאחר כל שמונה הפעילויות, המשתתפים דיווחו שהרגישו פחות לחוצים עייפים או עצובים. החוקרים סיכמו כי המחקר מעיד על כך שפעילויות עם כלבים עשויות להוביל ליציבות רגשית, ולשפר את הקשב ואת היצירתיות באמצעות השפעה ישירה על הפעילות המוחית.