היי שמי אלון מלכה, בן 27 ואני צריך כליה. לא מחר, לא מחרתיים, אתמול. לפני שנתיים לאחר בדיקות דם שגרתיות, גיליתי שיש לי מחלה בשם ״אי ספיקת כליות כרונית״. מדובר במחלה בלתי הפיכה שהייעוד שלה הוא מאד ברור: השתלת כליה. זה הרגע ששעון החול שלי התהפך. ביום בהיר אחד חיי השתנו ב180 מעלות - לא סיגריות, לא אלכוהול, לא בשר, לא מוצרי חלב לא מלח וכמעט כלום, רק אורז וירקות בעיקר.

מהתחלה נודע לי שמתישהו יידרש ממני למצוא כליה, אבל אני באותו זמן בן 25, מאוהב עד הגג, עם תכניות וחלומות עד השמיים, עובד על אלבום מוסיקלי אישי שלי, עובד בעבודה מסודרת, רץ, הולך, מתפקד, מרגיש בריא, לא מצליח לתפוס בכלל את כל האירוע שנפל עליי. לצערי הרב ב-20 לפברואר, יום שלישי, שעון החול שלי נגמר. הגעתי לבית החולים שיבא במצב סופני. הקריאטין שלי עמד על 22 והמוגלובין על 6, זה קצת כמו להיות על 10% בטלפון.

זקוק להשתלת כליה. אלון מלכה (צילום: צילום עצמי)
זקוק להשתלת כליה. אלון מלכה (צילום: צילום עצמי)

במצב כזה צריך לשחרר שליטה ולתת לגוף את הטיפול שהוא צריך. אז אושפזתי במיידי בפנימית ג׳. אחרי בדיקות מקיפות, התברר שהתפזר בגוף שלי כל כך הרבה רעלים, שלא נשארה לי ברירה אלה להתחבר למכונת דיאליזה. תפקוד הכליות שלי פג לחלוטין, הן לא עובדות יותר. דיאליזה זה טיפול שמחליף באופן זמני את הכליות, צינורות שמחוברות לווריד ומסננות את כל הדם דרך המכונה ומחזירים לגוף נקי.

היום יש דרכים יותר סבירות יחסית לעבור אותו, אבל לצערי המצב שהגעתי אליו היה חמור מידי ואצלי הטיפול מתבצע דרך הצוואר, עד אשר אמצע תורם שיוכל לתת לי כליה שתעניק לי את חיי בחזרה. שמי אלון מלכה ואין לי מושג איך לבקש עזרה אבל אין לי ברירה אחרת, החיים שלי תלויים בזה. לצערי אף אחד מבני משפחתי לא מתאים לתרומת כליה עבורי ואני צריך מישהו או מישהי מחוץ למשפחה שיעניק לי כרטיס המשך למסע החיים .

מי שמעוניין לבדוק התאמה מוזמן להשאיר פרטים 
או במספר: 02-5000755 לשלוחה 2