בעוד שהילדים נחשבים לצרכנים הגדולים ביותר של צבעי המאכל (המצויים בשפע בממתקים, גלידות, מוצרי חלב) - מסתבר כי הם גם הנפגעים העיקריים מצבעים אלו, כי תופעות הלוואי המזיקות ביותר של צבעי המאכל מתבטאות דווקא בגיל הילדות.

נכון שכמויות קטנות של צבעי המאכל מאושרות לצריכה על ידי משרד הבריאות, אך עדיין עדיף לצרוך מהם מעט ככל האפשר, עקב הנזקים הבריאותיים העלולים להיגרם מהם, גם עקב כמויות קטנות. כל הסוכריות, ה"נחשים", הטופי, והסוכריות על מקל – יש בהם כמות עצומה של צבעי מאכל, ובעיקר מן הצבע המזיק ביותר לילדים – הטרטרזין.

ממתקים (צילום: אינג'אימג')
ממתקים (צילום: אינג'אימג')

במחקרים מדעיים הוכח שצריכת יתר של צבע זה גורמת להתנהגות היפראקטיבית, וכאשר מוותרים על מזונות עם צבע זה ומעבירים את הילדים לתזונה חסרת צבעי מאכל - הם נרגעים, והתנהגותם חסרת המנוחה נעלמת.

מה עושים שהילדים מתעקשים דווקא על המאכלים הצבעוניים? צריך לשים לב לכך שלפעמים מספיקה רק אריזה צבעונית. יש מוצרי חלב שהאריזה שלהם בצבע חזק, והגבינה או היוגורט בפנים הם בצבע חיוור כי יש בהם צבע מאכל טבעי וזה לא ממש משנה לילדים.

זה נכון גם לגבי סוכריות או ארטיקים עם עטיפה צבעונית. חייבים לקרוא את אריזת המזון ולכוון למוצרים שיש בהם צבעים טבעיים בלבד.

האזינו: