אל תשכחו להזיז את המחוגים: מחר בלילה (חמישי) בשעה 2:00 ישראל עוברת לשעון קיץ ויש להזיז את המחוגים שעה אחת קדימה לשעה 3:00 לפנות בוקר. שעון הקיץ יסתיים במוצאי שבת, אור ליום ראשון,  ב-27 באוקטובר.

שעון קיץ מגיע: מתי מזיזים את המחוגים ומה נרוויח? כל התשובות
שעון קיץ - טוב או רע למסחר בבורסה?

"האביב הגיע ומסוף השבוע יחל שעון הקיץ. כולנו נהנה משעת אור נוספת, אשר תסייע לכלכה ותביא לחיסכון גדול באנרגיה", ציין שר הפנים משה ארבל. "במצב המלחמה בה אנו נתונים היום, אני קווה, כי שעת אור נוספת תסייע ללוחמים ונחזה בהחזרת החטופים בשלום ובמהרה", הוסיף. 

לקראת המעבר לשעון הקיץ, ממליצה ד"ר דנה פלורנטין, מומחית לרפואת משפחה בשירותי בריאות כללית במחוז דן-פתח תקווה, שורת המלצות לפעילויות אביביות שעתה הזמן להתחיל וליישמן: 

להתחיל ללכת: האביב טומן בחובו ריחות פריחה משכרים ומזג אוויר נעים, וזה בדיוק הזמן", היא מציינת ומפרטת כי "אפשר להתייחס להליכה (וגם לכל פעילות גופנית אחרת) כאל תרופה ללא תופעות לוואי,  שמשפרת את מצב הרוח, מפחיתה סיכון למחלות לב, מונעת סרטן, מונעת מחלות ניווניות של המוח, כגון מחלת אלצהיימר ומחלת פרקינסון, משפרת את היציבה, מונעת אוסטאופורוזיס (בריחת סידן מהעצמות), משפרת את איכות השינה, מפחיתה סיכון ללקות באירוע מוחי, משפרת את תפקוד שרירי הנשימה, ומפחיתה סיכון לדיכאון וחרדה".

מטיילים בשביל הגולן  (צילום: מיכאל גלעדי)
מטיילים בשביל הגולן (צילום: מיכאל גלעדי)

לאכול טוב ובריא: במקום לאכול ג'אנק פוד מול הטלוויזיה אפשר לשדרג לסלט טרי ומרענן שמכיל ירקות בצבעים שונים, או יוגורט קר עם פירות טריים.

להיפגש עם חברים: במקום להיות ברשת חברתית וירטואלית, אפשר לנצל את מזג האוויר האביבי ולצאת פיזית אל העולם, אינטראקציות חברתיות פנים מול פנים מסייעות לתפקוד קוגניטיבי וריגשי, וגם שומרות על הבריאות הנפשית.

לצאת לטייל בחיק הטבע: מזג האוויר הנוח בתקופת האביב הוא הזדמנות מצויינת לטיולים משפחתיים, בפארקים או בחיק הטבע. לדבריה, הטיולים הם גם פעילות גופנית בפני עצמה, וגם גיבוש וזמן איכות משפחתי, שתורם לחיזוק הקשרים המשפחתיים בסופי שבוע.