״מנהלת עליית הרופאים" הוא שמה של התכנית להצלת רפואת החירום בגליל ובנגב שהושקה הבוקר (חמישי) בביה"ח זיו ע"י משרד העלייה והקליטה בשיתוף משרד הבריאות, ארגון "נפש בנפש", הסוכנות היהודית ובסיוע קרן מרקוס. התכנית נועדה לעודד עליית רופאים לישראל והשתלבותם במערכת הבריאות, בכדי לסייע לבתי החולים ולכלל מערכת הבריאות הציבורית בישראל להתמודד עם מצוקת כוח האדם מאז פרוץ המלחמה.

עובדי מקצועות הבריאות ששבו מהקרבות לטפל בתושבי הדרום: "התמודדות מורכבת"

מרופאי שיניים ועד אורתופדים: הרופאים שמתנדבים בשעת המלחמה

במהלך מלחמת "חרבות ברזל" הגיעו לישראל כ-200 רופאים שסייעו בהתמודדות עם מצב החירום. כעת, במסגרת התכנית מתעתדים לעלות לישראל  כ-150 רופאים בשנתיים הקרובות ולהיקלט במערכת הבריאות. עד סוף 2025 צפויים לעלות 150 רופאים ועד שנת 2030 כ-2,000 רופאים.

כחלק מהשקת התכנית התקיים החודש יריד "Medex" בארה"ב ויריד נוסף יתקיים בסוף החודש בפריז, במטרה לסייע לרופאים המעוניינים לעלות ארצה, לנחות בישראל כשבידם רישיון תעסוקה מאושר מראש ומקום עבודה מובטח במערכת הבריאות. באירוע שהתקיים בארה"ב בהשתתפות כ-500 אנשי רפואה, נכח פרופ' סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו ונפגש עם רופאים, במטרה לעניין אותם במשרה בבית החולים שהוכרז לאחרונה על ידי שר הבריאות אוריאל בוסו כמרכז על.

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר מסר: "עליית רופאים למדינת ישראל ובפרט לגליל ולנגב תחזק מאוד את מערכת הבריאות הישראלית. מדובר בחיזוק משמעותי לרפואה בחזית, בהבאת רופאים מומחים לרפואת חירום דווקא בעת בה אנו ניצבים בפני היתכנות למערכה בצפון. בזכות הקמת מנהלת הרופאים והשותפים החשובים שלנו במשרד הבריאות ו"בנפש בנפש" החזון אותו הצבנו הינו להביא לישראל מאות רופאים בכל שנה. בנוסף, על מנת לעודד את הרופאים העולים לעבוד ולהתיישב בגליל ובנגב ולענות על הצרכים הגדלים בכל הקשור לרפואה, דאגנו למענקים וסיוע בשכר דירה באזורים אלו. כמו כן, השקנו את תכנית הרפורמה בעברית שתאפשר להם ללמוד את השפה עוד טרם עלייתם ארצה, בצורה מקוונת ובאמצעות קהילת רופאים עם התמקדות במונחים הקשורים לעולמם. אני מודה לשותפים הנפלאים שלנו ובטוח בהצלחת היוזמה שתביא בשורה חשובה לאזרחי מדינת ישראל".

שר הבריאות הצטרף לדבריו ואמר: "התוכנית מהווה מימוש של החזון הציוני וצעד חשוב בצמצום הפערים בין הפריפריה למרכז שאני רואה בו מטרה נעלה. אני מודה לשר העלייה והקליטה על שיתוף הפעולה הפורה, על היוזמה החשובה והמחויבות למערכת הבריאות".

פרופ' סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי 'זיו', הדגיש כי "הדבר החשוב ביותר הוא הצוות ובתוך כך רופאים מומחים שיצטרפו למשפחת זיו, הרב תרבותית והמגוונת, ונעשה יחד למימוש ההחלטה והחזון של שירותי רפואה מצוינים וזמינים בצפון, לחיילים, לכל האזרחים ולכל הנזקקים".

טוני גלברט, מייסד-שותף ויו"ר "נפש בנפש" מחזק: "מיזם משותף זה מהווה קפיצת מדרגה עצומה לנו כארגון ובשורה אדירה למדינת ישראל וליהדות התפוצות, ותסייע להם להקים כאן את ביתם, על מנת שיתרמו רבות למערכת הבריאות הישראלית עוד שנים קדימה".