בזמן שרוחות איראן עוד נושבות, בזירה האונקולוגית בישראל, הוחלט לראשונה על מהלך חדש וחלוצי של שילוב עמותות מטופלים, במסגרת הכנס השנתי של האיגוד האונקולוגי הישראלי, ISCORT 2024. זוהי סנונית ראשונה שיכולה לחולל מהפכה של ממש בתחום האונקולוגיה בישראל.

בכנס שהתקיים באילת, אליו הגיעו בכירי העולם האונקולוגי בישראל ומובילי דעת קהל, נערך לראשונה פאנל שמטרתו להשמיע את קול המטופלים. בפאנל החשוב לקחו חלק סמנכ"לית עמותת "חלאסרטן", מנכ"לית ומייסדת עמותת "הבית של בר", מנכ"ל "צו מניעה" ויו"ר חיים עם סרטן הערמונית".

במרכז השיח עמדה סוגייה העוסקת בשיתוף מטופלים בצמתי קבלת החלטות של המערכת, ובחשיבות האוריינות הדיגיטלית בתחום השירות למטופל. זוהי גם הפעם הראשונה בה מתקיים פאנל של עמותות מטופלים, באופן בלתי אמצעי מול אנשי המקצוע המטפלים. הבמה הזו מהווה הזדמנות קריטית לקידום נושאים חשובים למטופלות ומטופלים, שהם אינטרס משותף של כלל הנוכחים בפורום. 

נשיאת הכינוס וראש תחום אונקולוגיה במכבי ומומחית בגידולי השד, ד"ר נאוה זיגלמן דניאלי, אונקולוגית מומחית: "בכל העולם, בפרט בשנים האחרונות, צומחת מגמה חשובה ובה משלבים נציגי מטופלים יותר ויותר בתהליכי תכנון וקבלת החלטות. המחשבה שעמדה מאחורי שילוב נציגי המטופלים בכנס שלנו, היא קודם כל לשקף לנו הרופאים, את הערך שמביאים איתם ארגוני המטופלים לשולחן הרופא. אנחנו שמחים כאונקולוגים להוביל כאן אג'נדה חשובה מאין כמותה של שילוב כוחות, למען המטופל".

מיכל בר דורון, סמנכ"לית חלאסרטן: ״התבנית המסורתית והמוכרת של המערכת ככזו שמגדירה באופן בלעדי וחד צדדי איך נראה מסע מטופל, מגיעה בשנים האחרונות לכדי מיצוי בעולם המערבי. הכוח הגלום בשילוב מטופלים בתכנון 'מסע המטופל' כולל גם בהיבטים הקליניים, משמעותי וחכם יותר מאשר האפשרות להמשיך לעשות זאת בלעדיו. ההזמנה של ארגוני מטופלים לכנס השנתי היא סנונית ראשונה ומשמעותית ואנחנו תקווה לקראת הבאות. כל כבוד לד"ר נאוה זיגלמן על החלוצות".

בר לוי, מנכ"לית הבית של בר: "אני גאה על הזכות להשמיע את קולן של המטופלות והמטופלים שלנו, ולנפץ כמה מיתוסים ישנים על עמותות מטופלים. שיתופי הפעולה בין העמותה לרופאים, חשובים ומשפיעים באופן ישיר על איכות החיים של המטופלות. עמותות המטופלים הן נכס בעולם האונקולוגי שכן מהוות מכפיל כוח עבור הרופאים ועתיד הרפואה".