הקופות שינהלו את בית החולים החדש בדרום: היום החליטו משרדי הבריאות והאוצר כי התכנון ההקמה ותפעול בית החולים החדש בבאר שבע יהיה במודל משותף לקופות החולים מאוחדת ולאומית, כאשר הבעלות בבית החולים תהיה של קופות החולים, וההפעלה באמצעו בית החולים שיבא. הנושא יועבר לאישור סופי של הממשלה לאחר חג הפסח. 

המלצה מגיעה בתום עבודת מטה של המשרדים, זאת על רקע העובדה ששרותי בריאות כללית נמצאת בבעלות של תשעה בתי חולים, ובבעלות מכבי בית החולים החדש אסותא באשדוד, ובתי החולים הפרטיים של אסותא. 

‏‎בית החולים החדש ע"ש פרס בנגב שאמור להיפתח עד לשנת 2028 יכלול בסופו של דבר כ-600 מיטות שישתלבו בשירותי האשפוז והקהילה בדרום הארץ. ההחלטה שכאמור דורשת את אישור הממשלה סוללת את הדרך ליישום החלטת הממשלה מ 2014 בה הוחלט לראשונה על הקמת בית חולים חדש בבאר שבע. 

לדברי משרד הבריאות, בית החולים החדש יחזק את הרפואה בדרום הארץ, ימשוך אליו כוח אדם נוסף, ויסייע גם לקופות החולים לאומית ומאוחדת בתחרות בשוק הבריאות. בית החולים גם יסייע לצמצום הפערים בגישהל שירותי בריאות לתושבי דרום הארץ שעד כה נאלצו להסתמך על קבלת שירותים רק מהמרכז הרפואי סורוקה שבבעלות הכללית.

"בית החולים החדש הוא בשורה היסטורית שתשנה את פני מערכת הבריאות" אמר שר הבריאות אוריאל בוסו, "זה מהלך חשוב לנגב, שיוביל להגדלה של המענה הרפואי בכל התחומים וישפיע באופן ישיר על כלל אזרחי ישראל, מתוך חזון ברור של צמצום פערים ודאגה שכל אזרח בישראל, מכל איזור גיאוגרפי, יזכה לקבל שירות רפואי שוויוני ואיכותי".