משרד הבריאות ומשטרת ישראל תפסו כמויות מסחריות של סטרואידים אנבוליים האסורים על פי חוק: בפעילות משותפת של האגף לאכיפה ופיקוח במשרד והמשטרה אותרו משווקים ברחבי הארץ שמכרו סטרואידים שמשמשים באופן לא חוקי לניפוח שרירים, ועלולים לגרום לתופעות לוואי קשות ונזקים לכליות, לכלי הדם ולמערכת העצבים.

בין הסטרואידים שמשווקים באופן לא חוקרי נמצאו מוצרים תחת השמות Sutanon, primo-100, 100-NPP, MASTERNO-100 ו- Testosterone.

סטרואידים אנבוליים נפוצים בעיקר בקרב ספורטאים ומתעמלים והשימוש בהם עלול לגרום לתופעות לוואי קשות, בניהן, פגיעות נוירולוגיות, אי ספיקת כליות, פגיעות שונות בפוריות, בעיות הורמונליות, דיכאון, תוקפנות ועלייה בלחץ הדם. סחר לא חוקי בסטרואידים אנבוליים לצורך פיתוח גוף ושיפור ביצועים עלול אף לסכן חיים. לפני כשנה כבר אושפז אדם שלקה בנזקים נוירולוגיים קשים בעקבות השימוש בסטרואידים.

יש להדגיש כי סטרואידים אנבוליים שאינם חוקיים, אינם קשורים לתרופות מסוג "קורטיקו-סטרואידיות" המשמשות כטיפול אנטי דלקתי למחלות כרוניות שונות ואסתמה, למרות שהשם הדומה.

"הכנת סטרואידים אנאבוליים נעשית לרוב בצורה פיראטית ממקור לא ידוע ובתנאים לא ידועים" מסביר ד"ר רוני ברקוביץ, מנהל האגף לאכיפה ולפיקוח במשרד הבריאות אנחנו שבים ומזהירים מפני שימוש בסטרואידים אנבוליים ולהימנע מרכישתם דרך רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט. תרופות ותכשירים רפואיים יש לרכוש תמיד רק במקומות מפוקחים ע"י משרד הבריאות כמו רשתות פארם ובתי מרקחת הפארם ולא ברשת".