בקרוב צפוי משרד הבריאות לפרסם לשימוע ציבורי את המלצות הוועדה המיוחדת לבחינת תוכניות הביטוחים המשלימים (שב"ן). כפי שמסתמן, הוועדה צפויה להמליץ על העלאת מס הבריאות הציבורי כדי לצמצם את הפערים בנגישות לשירותים הרפואיים בין אלה שידם אינה משגת לבין בעלי הביטוחים המשלימים.
בוועדה הסבירו ל"מעריב" שהתקציב הכולל שיידרש ממשלם המיסים כדי ששירותי הבריאות בישראל יינתנו באופן שוויוני לכלל המבוטחים במערכת הבריאות הציבורית, עומד על כ־3 מיליארד שקל בשנה.
 
"להערכתנו ישנו צורך בתוספת תקציבית של כשלושה מיליארד שקלים בשנה", הסבירו אתמול גורמים המעורים בנושא, והוסיפו: "אחת האפשרויות לקבלת תוספת היא באמצעות העלאת מס הבריאות. לדעתנו מדובר בחלופה מיטבית להשגת המטרה".
 

גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) רמז על כך אתמול, בדברים שאמר על רקע השלמת הדוח השנתי בנושא אי־ השוויון במערכת הבריאות וההתמודדות בו. "אתמוך בהעלאת מס בריאות שיוגדר ייעודית לצורכי מערכת הבריאות" הסביר ליצמן, על רקע המצב שבו "התשתיות והפערים מצריכים תיקון משמעותי והסטת תקציב כדי לקדם את המשך צמצום הפערים, בשל העובדה שהאוכלוסייה מזדקנת, הצרכים עולים וכך גם התקציבים הנדרשים". 
יש לציין כי אתמול פורסם כאן סקר של ארגון רופאים לזכויות אדם (רל"א), שהצביע על כך שרוב מוחץ של הציבור בישראל מעוניין דווקא בהעלאת מס הבריאות שהוא משלם לצורך השוואת שירותי הבריאות הניתנים לאוכלוסיות השונות.
 
 "הסקר מוכיח שבתחום הבריאות לפחות חששם של הפוליטיקאים מהעלאת מסים אינה מוצדקת", אומרת ליטל גרוסמן, מנהלת מחלקת תושבי ישראל בארגון הרופאים לזכויות אדם.
 
גרוסמן הוסיפה כי "הביטוחים המשלימים הם אחד הגורמים העיקריים שאחראים להסטה של משאבים, כלכליים ושל כוח אדם, מהמערכת הציבורית לפרטית ולהמשך החלשתה של המערכת".