י' בן ה־13 סבל מריור יתר, שהקשה על חיי היומיום שלו ופגע מאוד באיכות חייו. הוא טופל תרופתית, אולם כשלא חל שיפור במצבו, הופנה למרפאת "ריור יתר" שבמרכז שניידר לרפואת ילדים.

ריור יתר עלול לגרום להפרעה תפקודית, חברתית, פסיכולוגית וזיהומית (סביב הפה), וגם למעמסה על המטפלים. בנוסף, הריור עלול לגרום לשיעול, השתנקות והקאות. התופעה נגרמת מסיבות שונות, בהן: הפרעות בליעה, אי יציבות של הלסת ורפיון שרירים. הצוות הרב־תחומי להערכה וטיפול בילדים הסובלים מריור יתר הוקם במרכז שניידר כדי לתת מענה לכך.

"י' הגיע אלינו לאחר שהטיפול התרופתי שקיבל לא שיפר את מצבו", מספר ד"ר רועי הוד, רופא בכיר ביחידת א.א.ג במרכז שניידר. "גם הזרקת בוטוקס לבלוטות הרוק לא הקלה על מצב הריור. לכן הוחלט על ביצוע ניתוח קשירת צינורות הרוק של בלוטות הרוק הגדולות (ארבעה צינורות), כדי לצמצם את כמות הרוק המופרש. זהו הניתוח הראשון בארץ המבוצע בילדים בגילו". את הניתוח ביצע ד"ר הוד יחד עם ד"ר חנה גילת, רופאת א.א.ג בכירה מבית חולים השרון.

הניתוח בוצע בהרדמה כללית וארך כשעה שבמהלכה בוצעו דרך חלל הפה וללא צלקות חיצוניות, ניתוק וקשירה של ארבעה צינורות המובילים את הרוק מבלוטות הרוק הגדולות לתוך חלל הפה. י' אושפז לאחר הניתוח למשך ימים אחדים ושוחרר לביתו. כחודשיים לאחר הניתוח מצבו הכללי מצוין, הריור פסק לחלוטין ואיכות חייו השתפרה משמעותית.