סלאלחה עפיפה, אישה בת 67 מהמגזר הדרוזי הלכה לעולמה לאחר שלקתה בדום לב בביתה. לאחר ניסיונות החייאה של מד"א היא הועברה לבית החולים "זיו" בצפת. למרות מאמצי הרופאים להצילה, נאלצו לקבוע אצלה מוות מוחי נשימתי. עפיפה הייתה חולת דיאליזה במשך 19 שנה, ולא הסכימה לקבל תרומת כליה, לא מילדיה ולא מאדם אחר - לא מת ולא חי.

11 ילדיה של עפיפה ביקשו פה אחד לתרום את אבריה ולהציל חיים. בנה סיפר: "אמא הייתה אשה אצילת נפש. היא הייתה חתומה על כרטיס אדי. תמיד היא אמרה, שאם יקרה לה משהו, היא מבקשת שיתרמו את איבריה ויצילו חיים. אמא גידלה אותנו לבדה כי אבא שלנו הלך לעולמו  בגיל צעיר מדום לב״.

סלאלחה עפיפה ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
סלאלחה עפיפה ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

הכבד של עפיפה הושתל באשה בת 39 בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. כאמור, גם חולים כרוניים למיניהם, לרבות חולי דיאליזה, יכולים לתרום איברים כמו כבד ולעתים גם ריאות, ולהציל חיים של אחרים במותם.
 
ד"ר תמר אשכנזי: "לראשונה אחרי למעלה מעשור התקבלה הסכמה לתרומת איברים ממשפחה דרוזית. ראשי העדה הדרוזית עדיין לא פסקו האם להתיר תרומת איברים, אך ידוע לנו כי הם מקיימים דיונים עם מומחים ורופאים בניסיון לגבש עמדה בנושא. תרומת המשפחה השבוע הגיעה ממקום של נתינה ורצון להיטיב עם האחר. לא מעט דרוזים חיים כיום בזכות השתלות שזכו בהם. כעת נקווה שאלה הנם ניצני ההדדיות".