מכבי שירותי בריאות יוצאת במיזם ייחודי ופותחת את מרפאת הזהב - מרפאה אליה יוכלו להגיע רק בני 65 ומעלה בחלון זמן ייעודי שנקבע במיוחד עבורם. בשלב הראשון יפעל המיזם כפיילוט בחולון ולאחר מכן יוחלט האם להרחיבו לאזורים נוספים. מרפאת הזהב תפעל בימים ב' ו ד' בין השעות 07:00-09:00  בבוקר החל מ-27/4 (יום ב'). המרפאה תפתח לשירות חברים מתחת לגיל 65 החל בשעה 09:30.
 
בחלון זמן 'הזהב' המרפאה תיפתח רק לבני 65 ומעלה תוך הענקת תחושת ביטחון וכחלק מהדאגה לאוכלוסייה, שנמצאת בסיכון וחוששת להגיע למרפאה בתקופת הקורונה. בטווח שעות אלו יוכלו בני 65 ומעלה לצרוך את כל שירותי המרפאה הכוללים: ביקור אצל רופא משפחה, שירותי משרד, מרפאת אחיות, מעבדה ועוד.

בימים והשעות בהן המרפאה תוגדר כמרפאת זהב לא תותר כניסה למי שאינו בטווח הגילאים הללו וזאת בהתאם לגיל המצוין בתעודת זהות. כמו כן, לא תותר כניסת מלווים על מנת לשמור על סביבה מוגנת. במקרה הצורך, יקבלו החברים סיוע של עובדי המרכז הרפואי. בנוסף, בכל מרפאה תשובץ עובדת סוציאלית זמינה לשירות החברים.

״מרפאת הזהב״ של מכבי שירותי בריאות. צלם: מכבי שירותי בריאות
״מרפאת הזהב״ של מכבי שירותי בריאות. צלם: מכבי שירותי בריאות

 
גידי לשץ, ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי, אמר כי "במיוחד בימים אלה אנו רואים חשיבות רבה בהתאמה והנגשה של השירותים לחברינו בני 65 ומעלה שנחשבים לאוכלוסייה בסיכון. לכן קיבלנו החלטה לפתוח את מרפאת הזהב ולהעניק להם שירות בחלון זמן ייעודי על מנת לשמור על שלומם ובריאותם. זהו מיזם ערכי חשוב שנועד לשמור על בריאותם של ההורים והסבים של כולנו ואני גאה שמכבי מובילה בתחום זה".

עוד צוין כי מדובר במרפאה שתעניק שירותי רפואה בחלון זמן ייעודי לבני 65 ומעלה תוך הענקת תחושת ביטחון וכחלק מהדאגה לאוכלוסייה שנמצאת בסיכון וחוששת להגיע למרפאה בתקופת הקורונה. בנוסף נמסר ממכבי שירותי בריאות כי בחלון זמן 'הזהב' תהיה המרפאה פתוחה רק לבני 65 ומעלה ולאחר שעות 'הזהב' תיפתח לרווחת כלל החברים בני כל הגילאים.