נשים, הכתבה הבאה מיועדת בדיוק עבורכן. אנחנו יודעים שזה קצת לא נעים לדבר ובטח שלא בפומבי על עניינים אינטימיים, אבל כולנו בני אדם והחיים איך אומרים, לעיתים מפגישים אותנו עם סיטואציות שאנחנו בטוחות שקורות רק לנו, אך בעצם עוברות על אחוז מאד גבוה מהנשים. 

נשים רבות סובלות אחרי הלידה משינויים וגינליים, וזה לא סוד. לעיתים, מדובר בעניינים אסתטיים בלבד המוגדרים קלים ועד לקושי אמיתי לקיום יחסי מין בשל כאבים, ושרירי רצפת אגן רפויים שגורמים לבריחת שתן. לא נעים כבר אמרנו? כדאי לציין שהתופעות הללו נפוצות אמנם במיוחד אצל נשים אחרי לידה אך הן יכולות להופיע ללא קשר, אצל כל אישה בכל שלב בחייה. נשים רבות, לא מדווחות על בעיות של בריחת שתן מתוך מבוכה, ומסקר אקראי ניתן לומר שלנשים לוקח בממוצע כ 6.5 שנים לדווח על בעיה רפואית של בריחת שתן לרופא. 

אלא שהרפואה המודרנית למזלנו מציעה פתרונות מצוינים ומהירים לטיפול בבעיות בנרתיק, וחשוב לומר שללא התערבות כירורגית או הרדמה – מה שהיה קיים עד עתה ומנע מנשים רבות לפנות לטיפול. הפעם, זה אפשרי ללא הליך פולשני ובשלושה מפגשים בלבד.
 
הטיפול הייחודי נעשה באמצעות טכנולוגיית גלי רדיו, בעזרת מכשיר בשם VOTIVA שפותח בישראל ואושר על ידי ה-FDA לטיפול גינקולוגי אסתטי. המכשיר מוחדר לנרתיק לעומק של שני סנטימטרים ומחמם את העור לטמפרטורה של 43° מעלות, ללא תחושת כאב, תוך השפעה גם על רקמות עמוקות יותר. כל מפגש אורך בין עשרים דקות לחצי שעה וכדי להגיע לתוצאות הרצויות מומלץ לגשת לשלושה טיפולים כל שלושה שבועות.
 
כללית אסתטיקה היא רשת המרפאות היחידה כיום בישראל שמשתמשת במכשיר ה-VOTIVA, שפותח על ידי INMODE, חברה ישראלית לייצור מכשור מתקדם לרפואה אסתטית. הציוד המתקדם פותח בארץ וזכה לאישור מנהל המזון והתרופות האמריקני.

VOTIVA - ללא תחושת כאב (צילום: InMode)
VOTIVA - ללא תחושת כאב (צילום: InMode)

איך זה עובד?
קחו נשימה, אין מה להתבייש: הטיפול הלא פולשני, נועד בעצם לבצע הידוק של השפתיים החיצוניות והדגדגן באיבר המין הנשי, תוך כדי שיפור מרקם העור והבהרתו. כמובן שהאפקט הוא לא חיצוני בלבד, אלא שמבחינה רפואית השימוש במכשיר גם מהצר את הנרתיק, מטפל בבעיית היובש ובכך גם תורם להחזרת ההנאה מחיי המין.  

אחוזי הצלחה?
במקרים רבים מאד, הטיפול מונע את הצורך בניתוח פלסטי או בטיפולים על ידי לייזר, הנחשבים על ידי הרפואה כפולשניים יותר ובעלי נטייה לפציעות או סיבוכים. כדאי לציין כי כבר לאחר הטיפול הראשון ניתן לחוש בשינוי.

למי זה מתאים?
נשים אחרי לידה המעוניינות לשפר את האסתטיקה של איבר המין. נשים שסובלות מבעיות וגינליות (בריחת שתן ויובש) שאינם קשורים ללידה. חשוב לציין כי הטיפול לא מתאים לנשים בהריון או למי שעוברת טיפולי פוריות. במקרים של דלקת בנרתיק, סוכרת לא מאוזנת או הרפס – ייתכן ולא יהיה ניתן לבצע את הטיפול. כמו גם במקרים של שימוש בקוצב לב או היסטוריה של התמודדות עם מחלת הסרטן. 

כך או כך, לפני תחילת הטיפול, רופא הנשים ברשת מרפאות כללית אסתטיקה יערוך בירור רפואי מקיף ויעניק ייעוץ בהתאם למצב הרפואי ולבעיות ויתאים את הטיפול המיטבי תוך מתן מענה כולל. לפני תחילת הטיפולים מומלץ לערוך תיאום ציפיות עם הרופא המטפל ולהבין מהן התוצאות הצפויות.

כדאי לציין שטכנולוגיית ה-RF החדשה זמינה במרפאות כללית אסתטיקה בפריסה ארצית (ותחילה במרפאת הרשת בירושלים). המרפאות מעניקות אחריות רחבה גם שנים לאחר הטיפול ותמיכה מלאה לנשים המטופלות, תוך גישה לתיק ולהיסטוריה הרפואיים ומתן מענה מקיף. חדרי הטיפול ערוכים למקרי חירום ומצוידים במכשור מתקדם העומד בתקנים מחמירים בינלאומיים לטיפול בתרחישים שונים ותחת פיקוח קפדני של שירותי בריאות כללית ומשרד הבריאות. הצוות המטפל, רופאים מומחים באסתטיקה וגינלית, עבר הכשרה ייעודית ובעל ניסיון רב.

ללא ימי מחלה
בסיום הטיפול הראשון ניתן לחזור לשגרה, אולם מומלץ להימנע משטיפה אינטימית במים חמים וקיום יחסי מין בארבעת הימים שלאחר לטיפול. כמו כן, עישון בסמוך לטיפול אינו מומלץ, הוא עלול להאט את זרימת הדם ואת קצב שיקום התאים. הטיפול מבוצע בציוד בטיחותי ונעשה על ידי רופא מוסמך בלבד שיעדכן על תופעות הלוואי בהתאם למצב הרפואי הייחודי של כל אישה. לטיפול בטכנולוגיית FR אלטרנטיבות שונות. כך למשל ניתן לעבור טיפול בלייזר או ניתוח פלסטי לתיקון פגמים רפואיים ולשיפור מראה הנרתיק, אולם מדובר בטיפולים פולשניים בהרדמה או בטיפולים שבצידם עלולים להופיע תופעות לוואי וסיבוכים משמעותיים.

לפרטים נוספים ולקביעת תור לייעוץ רפואי לחצי כאן>>