חרף המאמצים הרגולטוריים וההסברתיים הנרחבים שנעשים בשנים האחרונות על מנת להפחית את מספר המעשנים בישראל, שיעור המעשנים נותר כמעט ללא שינוי ועומד על כ־20% (על פי הדוח האחרון של משרד הבריאות לגבי היקפי העישון בארץ).

סקר חדש מצביע כי קיימת בציבור תפיסה שגויה בדבר גורמי הנזק בהתפתחות מחלות הקשורות בעישון. הסקר, שנערך על ידי מכון שילוב בהזמנת חברת פיליפ מוריס, כולל מדגם מייצג של יותר מ־1,000 איש בקרב הציבור הכללי הבגיר בישראל (+18), ובחן את תפיסות הסיכון בעישון סיגריות.

כשליש מהנשאלים (30.5%) סבורים כי הניקוטין הוא הגורם העיקרי להתפתחות מחלות הקשורות בעישון סיגריות, בזמן שגורם הנזק המשמעותי ביותר - עשן הסיגריה שנוצר כתוצאה משריפת הטבק - מדורג כגורם משני בלבד (13.4%). תפיסות ביחס דומה התקבלו גם בקרב מעשנים. כ־27.5% הצביעו על הניקוטין כגורם הנזק העיקרי, בעוד העשן נתפס כגורם הנזק העיקרי בקרב 7% בלבד.

לקראת היום הבינלאומי ללא עישון שייערך מחר, וכחלק מקידום חזונה לעבר "עתיד ללא עשן", יוצאת חברת פיליפ מוריס בפעילות להגברת המודעות לנזקי עישון הסיגריות, שכותרתה "שווה לוותר על טבק בוער".

לדברי רועי עמית, מנכ"ל פיליפ מוריס: "היום ידוע שהנזק הבריאותי העיקרי בעישון סיגריות נגרם למעשה משריפת הטבק. ביטול תהליך השריפה יכול להפחית במידה משמעותית את רמות הכימיקלים המזיקים הנוצרים בהשוואה לעשן סיגריות, ולכן מדינות מתקדמות רבות כבר הבינו שמוצרים נטולי עשן ומבוססי מדע יכולים למלא תפקיד בהפסקת השימוש בסיגריות בקרב מעשנים בגירים. בעזרת העלאת המודעות לנושא ועם העידוד הרגולטורי הנכון, אנו מקווים כי גם בישראל מעשנים בגירים יזנחו את הסיגריה".