"כשירדן הייתה בת 4 היא התלוננה שכואב לה ברגליים. לקחנו אותה לבדיקה ומשם שלחו אותנו מהר לסיבוב נוסף של בדיקות", מספרים בכאב הוריה, נטלי ויוחאי פנחס. באותו יום כבר קיבלו את הבשורה המרה: לירדן יש סרטן עם גרורות בכל הגוף. ההודעה נפלה על המשפחה כרעם ביום בהיר והחיים נעצרו באחת. ההורים לא משו ממיטתה של ירדן, ובבית חיכו לה שלושת אחיה.

"ירדן תמיד הייתה במרכז העניינים, עם חיוך ענק וכובש, ילדה מתוקה שאוהבת לרקוד ולצייר ועוזרת בגן לגננת", מספרים הוריה. הילדה ה"פִּלפלית", החברותית ומלאת שמחת החיים הצליחה ליצור חברויות גם במחלקת הילדים שבה אושפזה. אך כיום ירדן שוכבת במיטה מדוכאת וכאובה, ולא יכולה לשאת יותר את בית החולים. בבית, אחיה התאום בוכה בלילות מפחד שהיא תמות.

ירדן פנחס (צילום: נעם הובר)
ירדן פנחס (צילום: נעם הובר)

לאחר שמונה סבבים אגרסיביים של טיפולי כימותרפיה והצטמצמות זמנית של הגרורות – הגידולים הפסיקו להגיב לטיפולים וחזרו להתפשט. הרופאים הודיעו למשפחה שהסיכוי האחרון להציל את ירדן הוא טיפול חדשני בעל הצלחות מוכחות אצל ד"ר בריאן קושניר, אחד המומחים הגדולים בעולם בסרטן בילדים, ממרכז הסרטן ממוריאל סלואן קטרינג בניו יורק. 

הטיפול נחשב לפורץ דרך, וכבר הצליח לרפא ילדים הסובלים משלב 4 של המחלה, השלב הסופני והאלים שלה. במהלך החודשים הקרובים ירדן צפויה לעבור ניתוח, סבב נוסף של כימותרפיה אגרסיבית, טיפול ביולוגי וחיסונים ניסיוניים. 

ירדן פנחס לפני המחלה (צילום: באדיבות המשפחה)
ירדן פנחס לפני המחלה (צילום: באדיבות המשפחה)

על מנת להציל את חייה של ירדן, המשפחה זקוקה לכסף למימון הטיפול היקר וגם למימון השהות בארה"ב, הרחק מביתם. "כל הורה רוצה לתת לילד שלו את החיים הכי טובים שאפשר", אומרים נטלי ויוחאי, "אנחנו רק מבקשים לתת לה חיים".

הוריה של ירדן מתחננים לעזרת הציבור במימון הטיפול היקר. 

לתרומות דרך עמותת להושיט יד

  • באתר: https://donate.lehosheetyad.org/2FZihHEB
  • העברה בנקאית: בנק הפועלים סניף 772 חשבון 471118 עבור ירדן (לקבלה יש להתקשר למספר: 03-9090882)
  • תרומה בצ'ק: עמותת להושיט יד עבור ירדן, מרכז רימון, ת.ד.80 אלעד