יוגה כדרך חיים

רובנו מכירים את היוגה כאימון גופני-רוחני שנפוץ ביותר בארץ ובעולם. אך רבים לא יודעים עד כמה היוגה מסייעת לטפל בתחומים בריאותיים וחינוכיים שונים ומגוונים. 

מאות עדויות מגלות עד כמה היוגה מסייעת בטיפול באנורקסיה, קרוהן, דלקות בדרכי השתן וכליות, סרטן על כל סוגיו, משברים, דיכאונות, מיגרנות ועוד. וזאת לצד סיוע בטיפול באוטיזם, ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, נפגעי טראומה ועוד.

עם סיום תקופת הקורונה בישראל ומשבר הקורונה הקיצוני בהודו, ארגון מורי היוגה בישראל, בשיתוף פעולה עם שגרירות הודו בישראל ומרכז תרבות הודו, ובתמיכת משרד התרבות והספורט, קוראים לציבור הרחב לבוא ולהתנסות בתרגול יוגה ולהיווכח בפלא.

היום המואר בשנה

יום היוגה הבינלאומי הוא יוזמה של ראש ממשלת הודו, שהוכרה כחג בינלאומי על ידי העצרת הכללית של האו”ם ב-11 בדצמבר 2014. היום הארוך בשנה בחצי הכדור הצפוני, 21 ביוני, נבחר כיום היוגה הבינלאומי ומטרתו להפיץ את בשורת היוגה בעולם כולו ולאפשר לכמה שיותר אנשים להיחשף ליתרונותיה. כשם שביום זה רבות שעות האור על שעות החוש, כך השפעתה של היוגה על כל בני האדם. ביום זה נהוג ברחבי העולם להעניק שיעורים פתוחים בחינם ולקיים אירועי יוגה גדולים לקהל הרחב.

ארגון מורי היוגה בישראל הוקם ב-1979, ע"י רחל זולברג (היום בת 95 ועדיין מלמדת יוגה) במטרה להפיץ את היוגה בישראל. בימים אלה, בהם היוגה היא חלק מתרבות הפנאי העולמית, מתמקדים באירגון בקידום היוגה במערכות החינוך ובמערכות הבריאות והפצתה לקהל הרחב לרבות הגיל השלישי, חולים במחלות שונות, ילדים ואנשים בצרכים מיוחדים, נפגעי טראומה, בתי כלא, בתי חולים, חולי נפש, נשים בסיכון ועוד. הארגון מהווה בית וקהילה תומכת ומעשירה לאלפי המורים המלמדים יוגה בארץ כיום.

יום היוגה הבינלאומי (צילום: ניר חיים)
יום היוגה הבינלאומי (צילום: ניר חיים)

האירוע המרכזי: יום היוגה בתל אביב

מתי: יום חמישי, 24 ביוני 2021 בין השעות 18:00-23:00 
איפה: ככר קדומים יפו העתיקה.
מי מו: האירוע יתקיים השנה ביפו ב-3 שפות - עברית, ערבית ואנגלית, ובמהלכו יערכו תרגולי יוגה שיועברו על ידי מורים בכירים מכל המגזרים. בכך האירוע יסמל את מהותה של היוגה, אמנות של גוף ונפש אשר בכוחה לבנות גשרים, ליצור חיבורים, ולחולל שינויים פנימיים וחברתיים. האירוע יפתח בטקס חגיגי בהשתתפות נציגי שגרירות הודו, מנכ"לית ארגון מורי היוגה ועיריית ת"א, וילווה בקטעי מוזיקה הודית קלאסית על ידי אנסמבל של 7 נגנים. במהלך הערב, יערכו תרגולים על רקע הופעות חיות והאירוע יחתם במסיבת ריקוד חופשי עם דיג'יי רימה המגיעה מעמאן, ירדן. היוגה פתוחה לכל אדם, בכל גיל ומצב גופני, בכל שפה וצבע, בכל דרך ואמונה. הציבור הרחב מוזמן!
כמה: חינם
פרטים נוספים: אתר עיריית תל אביב

פסטיבל יוגה במרינה הרצליה כניסה חופשית (צילום: יח''צ)
פסטיבל יוגה במרינה הרצליה כניסה חופשית (צילום: יח''צ)

פסטיבל "יוגה על הים" בהרצליה

מתי: 21 ביוני 2021
איפה: מרינה הרצליה
מי מו: בשיתוף עם רשת "סטודיו נעים", הפסטיבל השנה יציע לכם עשרות סדנאות, המותאמות לצרכים של הקהלים המגוונים, ממש על המרינה הרצליה ובאולמות ממוזגים. בין היתר הפסטיבל יכלול אימוני יוגיליאטיס, המשלבים בין תרגילי יוגה לפילאטיס, סדנאות מותאמות לנכים בכיסא גלגלים, לגולשים ולאצנים, סדנאות ייעודיות לנשים לאחר לידה ואפילו למתמודדים עם מחלת הסרטן- אשר יועברו על ידי המורים המובילים בתחום היוגה בארץ.
כמה: חינם
פרטים נוספים: יוגה על הים

יום היוגה הבינלאומי בכפר סבא

מתי: יום שני 21.6.21 
איפה: ברחבי העיר כפר סבא - בפארק 80, בפארק העירוני וברחבת בית ספיר מדרחוב ירושלים.
מי מו: לכבוד יום היוגה הבינלאומי אנו מזמינים אתכן/ם לצאת מהשגרה, להגיע ולהשתתף בתרגול מיוחד באווירה פסטורלית. פעילויות להורים ולילדים וכן לקהל המבוגרים יערכו ברחבי העיר עם מיטב המורות והמורים. התרגול ללא תשלום (מותנה ברישום מראש)
כמה: חינם
פרטים נוספים: יום היוגה בכפר סבא

שיעור אשטנגה יוגה עם מירי וגלעד חרובי בזום

מתי: 21 ביוני 2021, 10:00-8:30 
איפה: בזום
מי מו: מירי וגלעד חרובי, מראשוני המורים ליוגה בישראל, יעבירו שיעור חינמי באמצעות התוכנה שכולנו כבר מכירים
כמה: חינם
פרטים נוספים: לחצו כאן לכניסה לשיעור 

פסטיבל ישראל ליוגה בגבעת חביבה

מתי: 20-8 ביולי 2021
איפה: קמפוס גבעת חביבה (פרדס חנה כרכור)
מי מו: מזה שנתו החמישית של הפסטיבל, תוכלו להנות מעל ל-80 מהמורים המובילים ליוגה בישראל, 12 מתחמים בנושאים וסגנונות שונים ומעל ל-150 שיעורים וסדנאות, שיחשפו אתכם לעולם היוגה ויציעו לכם חווית התנסות ראשונית בכפר יוגה שוקק חיים. 
כמה: בתשלום- פרטים באתר הפסטיבל
פרטים נוספים: פסטיבל ישראל ליוגה

אפשר גם באפליקציה

בנוסף, לכבוד יום היוגה הבינלאומי ריכז אתר TOP10 רשימה של עשרת אפליקציות היוגה הטבוות ביותר בעולם! החברה נעזרה בצוות מומחים הסורק את הרשת לאזכורים של האפליקציות ובוחן זאת לאורך זמן בנוסף לתגובת הצרכנים בכדי לייצר את הרשימה האולטימטיבית והאובייקטיבית ביותר. התרגילים המוצעים באפליקציות השונות יחזקו את שרירך ויגרמו לך לפרץ של אנרגיה ואושר. מתחילים? הנה חלק מהאפליקציות המומלצות:

אפליקציית UDAYA YOGA & FITNESS
עלות: 1$ ומעלה לחודש
זמינות: אנדרואיד וIOS
האפליקציה מציעה שיעורים חדשים בכל שבוע המתאימים לכל הרמות. כל המדריכים המוצגים ב- UDAYA מגיעים עם המלצות וטיפים כללים כך שבעזרתם תוכל לא רק להבטיח את הרווחה הרוחנית שלך, אלא גם את הצמיחה האישית שלך.

אפליקציית Daily Yoga
עלות: גרסה חינמית/ 9.99$ לחודש
זמינות: אנדרואיד וIOS
ב Daily Yoga יותר מ100 שיעורים של יוגה ומדיטציה לתרגול יום יומי. תוכל לבחור שיעור לפי יעדים, כמו חיזוק כתפיים או גב. אם תרצה, תוכל להתחבר למשתמשים אחרים באפליקציות ולהיות חלק מהקהילה ולשתף את ההתקדמות או האתגרים שלך.

אפליקציית Down Dog
עלות: גרסה חינמית/ 9.99$ לחודש
זמינות: אנדרואיד וIOS
אחת מאפליקציות היוגה החינמיות הטובות ביותר המיועדות למתחילים. לאפליקציה קיימת האפשרות להסתנכרן עם אפליקציות מוזיקה אחרות.

לסיכום, אנחנו יודעים שבין העבודה, הפגישות והמטלות קשה למצוא זמן לחשוב על משהו אחר, אך זה לא אומר שצריך לרוץ עכשיו חצי מרתון. תתחילו ממשהו. רק כמה דקות של תנוחות יוגה מודעות ביום יכולות לעשות פלאים. וזכרו! כשאנחנו מאושרים, אנחנו פורחים. תרגול יוגה יכול לעזור לכם להיות מאושרים יותר. כמה דקות של תנוחות וכמה טכניקות מדיטציה פשוטות יכולות באמת להאיר את יומכם. נסו - המוח והגוף שלכם יודו לכם.

לאירועים נוספים ברחבי הארץ לרגל יום היוגה הבינלאומי כנסו לאתר ארגון מורי היוגה בישראל

ניתן לעקוב אחר הארגון גם בפייסבוק ובאינסטגרם

לרשימת המלאה של אפליקציות היוגה הטובות ביותר בעולם של TOP10 לחצו כאן