זה סיפור על אדם מיוחד ומעשה מעורר הערצה: יקיר, בן 30, מתגורר בצפון ומטפל בנוער בסיכון הרים טלפון לעמותת 'תקווה ומרפא' כשהחליט שהוא רוצה לעבור את כל התהליכים ולתרום כליה לילד שאינו מכיר. עמותת "תקווה ומרפא" התחילה עימו את כל התהליך והבדיקות בכדי להתאים אותו לאחד הילדים המטופלים בעמותה. עד שהגיעה הבשורה המדהימה: יש התאמה לרועי.

רועי בן ה-14 חלה כבר בגיל שנתיים ועבר טיפולים שונים ומורכבים לאורך השנים. לפני כתשע שנים, כשהוא רק בן 5 קיבל תרומת כליה מאבא שלו עמיר. לפני שנתיים התבשרה המשפחה כי רועי זקוק לתרומה נוספת. שנתיים של חיפושים אחר תורם מתאים בתקופה מאתגרת וקשה המלווה בטיפולים קשים וחוסר סדר יום בעבור רועי וכל המשפחה שהתגייסה לעזרתו. בסוף השבוע האחרון הגיע יקיר לבית החולים שניידר לביצוע ההשתלה, ולמפגש הראשון עם רועי – אותו הוא לא מכיר כלל.

המפגש בין השניים לא הותיר עין יבשה. 

במפגש המרגש אמר יקיר: "אני בדרך כלל מדבר הרבה אבל היום אני לא מצליח למצוא את המילים. אני מתרגש מאוד היום ואני שמח על הזכות. אני מודה לעמותת תקווה ומרפא על האפשרות להציל חיים. אני מאחל לך שרק תהיה בריא וחזק".

משפחתו של רועי הודתה ליקיר התורם: "המעשה שעשית היום יאפשר לרועי להמשיך לחיות ולתפקד כמו כל אחד. אנחנו יודעים ומבינים עד כמה המעשה הזה חשוב, לא פשוט, לא מובן מאליו ועם כ"כ הרבה יכולת לעשות שינוי. מדובר במעשה של אדם שגדל על ערכים של נתינה ואהבת חינם ויש לנו הזכות להכיר אותך. זאת גם הזדמנות עבורנו להוקיר תודה למשפחתך ולומר גם לה עד כמה אתה מיוחד. הלוואי ותזכה לחיים מאושרים וטובים".

המפגש ביו רועי ומשפחתו ליקיר לתורם הכליה. צילום: עמותת תקווה ומרפא

דבורה אגסי, מנהלת עמותת תקווה ומרפא: "כשיקיר צלצל אליי התמלאתי הערכה למעשה המדהים שהוא רוצה לעשות. כשהבנו שיש התאמה לרועי המטופל אצלנו, התרגשנו עד שמעות. אנו פועלים רבות לסייע לילדים חולי הכליות בכל דרך וזהו רגע של ניצחון".

עמותת תקווה ומרפא היא העמותה היחידה בארץ שמסייעת בילדים חולי דיאליזה, מושתלי כליה ונפרולגיה להם ולמשפחתם. החל מהתאמות לתרומות כליה, סיוע בשינוע לבית החולים לצורך טיפולי הדיאליזה, עד למתנדבים במחלקות, להשלמת הפערים הלימודיים, למזון, ליווי המשפחות ואפילו תמיכה כלכלית במשפחות שזקוקות לעזרה.

העמותה עורכת אירוע התרמה גדול ב-22.2.22 בזאפה תל אביב בהשתתפות בהתנדבות של של דביר בנדק שינחה את האירוע, בהשתתפותה של נועה קירל, במופע מרכזי של שלישית מה קשור, ובהופעה מיוחדת של סטפן לגר יחד עם אחד מילדי העמותה. הכנסות הערב קודש לרווחת ילדים עם מחלות כליה כרוניות ולצורך שיפור הטיפול הרפואי בהם.

מחיר כרטיס לתרומה: כסף: 300 ש"ח \ זהב: 500 ש"ח \ פלטינום: 1000 ש"ח
כל תרומה תעניק תקווה ותתקבל בברכה.
לפרטים נוספים ולתרומה באמצעות כרטיס: https://www.tikva-umarpe.org.il/helpinghand