שר הרווחה מאיר כהן ושר החוץ יאיר לפיד הכריזו על הגשת תזכיר החוק הממשלתי הסופי של חוק שירותי הרווחה לאנשים עם מוגבלויות, שעליו עמל משרד הרווחה בשנים האחרונות עם שורה של עמותות ורשויות מקומיות. 

מדובר בהרחבה משמעותית של אפשרויות הבחירה לאנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם בשירותים שהם זכאים להם מהמדינה, ועידוד מעבר לחיים בקהילה על פני חיים במסגרות. קידום החוק התאפשר בזכות התקציב המיועד לכך מהאוצר – יותר מ־2 מיליארד שקל לחמש השנים הקרובות. 

במסגרת מגוון האפשרויות שיוצעו בחוק לאנשים עם מוגבלויות ישנה גם אפשרות לסל תקציב אישי: הקצאת מסגרת תקציבית לרכישת שירותים על פי בחירת הזכאי, צרכיו והעדפותיו. 

זאת לצד מעטפת התומכת במעבר לחיים עצמאיים בקהילה: סיוע של עובד או עובדת סוציאליים, הדרכה לניהול משק בית, סיוע של אב בית, שירותי תמלול ותרגום לשפת סימנים, טכנולוגיה מסייעת, עזרים לחיים עצמאיים, ייעוץ, חינוך וטיפול בתחום חברתי זוגי, הדרכה סביב כישורי חיים, קבוצות טיפוליות להקניית מיומנויות חברתיות, סיוע לאדם עם מוגבלות בקבלת שירותים בקהילה ומיצוי זכויותיו. 

"החוק הזה הוא מהפכה של ממש בהתאם למגמה שתופסת תאוצה במדינות המתקדמות בעולם", אמר כהן. "משמעותו היא שמשרד הרווחה רואה את האדם לא דרך המוגבלות שלו אלא דרך יכולותיו, רצונותיו וחלומותיו". 

לפיד הוסיף בנימה אישית: "זה לא חוק רגיל עבורי. אני אבא של יעלי. לכל מי שאומר 'אתה נאבק על החוק הזה בגלל הבת שלך' התשובה היא 'כן, בהחלט'. לא הייתי מגיע לחיים ציבוריים בלעדיה. חברה נמדדת בקבלת השונה, בשאלה אם היא מושיטה יד למי שזקוק לה. החוק יעניק הזדמנויות וזכויות לאנשים עם מוגבלות וישנה את חייהם ואת חיי משפחותיהם".