לקראת יום השמיעה הבינלאומי, המצוין היום (חמישי) בעולם, ערך מכון YouGov מחקר בקרב 24 אלף אנשים מ־14 מדינות, ובחן את הבריאות ורמת האושר בקרב לקויי שמיעה המטופלים באמצעות מכשירי שמיעה ובקרב אלה שלא. המחקר מצא כי לקויי שמיעה המטופלים באמצעות מכשירי שמיעה מאושרים פי שלושה מאלה שללא מכשירי השמיעה, וכי אחד מתוך חמישה אנשים דיווחו כי השימוש במכשיר השמיעה "משנה חיים".

בנוסף, נמצא כי השימוש במכשירי שמיעה שיפר משמעותית את תחושתם של הסובלים מירידה בשמיעה שלא טופלו עד שהחלו להשתמש בהם. המחקר מעריך כי עד 2050 אחד מתוך ארבעה אנשים בעולם יחווה ירידה בשמיעה, כאשר שליש מתוכם לא יאובחנו ויטופלו.
על פי הנתונים, כיום אחד מתוך שלושה אנשים ניגש לבדיקת ראייה, אבל רק אחד מכל עשרה אנשים בודק את שמיעתם.


עוד התברר כי בעוד שהדאגה הבריאותית המרבית בקרב הנשאלים הייתה דמנציה (72%), כ־85% כלל לא ידעו על הקשר המסוכן בין אובדן שמיעה לדמנציה. על פי מחקר שפורסם בכתב העת הרפואי הוותיק The Lancet, אובדן שמיעה לפני גיל 50 הוא אחד מ־12 פקטורים המשפיעים על דמנציה.


לקבוצת Audika, שלקחה חלק במחקר, יותר מ־5,000 מומחים ביותר מ־2,000 מרכזי טיפול ברחבי העולם. נציגת הקבוצה בישראל היא חברת מדטון־ הדים, המספקת פתרונות שמיעה לכל אדם השואף לשפר את איכות חייו ואיכות שמיעתו. חן לדרר, קלינאית תקשורת ממדטון־הדים, ממליצה: "תהיו נחמדים לאוזניים שלכם, תנמיכו את רמת הצליל באוזניות, שימו מגיני אוזניים בהגעה למקומות רועשים מאוד, והכי חשוב – לכו להיבדק,  ככה אפשר להפחית את הסיכוי לירידה בשמיעה".


לכבוד יום השמיעה, מדטון־הדים, בשיתוף פעולה עם קווין אנקונינה, סטודנט מסטודיו 6B, עיצבו סיכות עם אייקון מיוחד - לב בשילוב צורה אבסטרקטית של מכשיר שמיעה - במטרה לייצר סולידריות והזדהות עם החווים ירידה בשמיעה ולהעלות מודעות לחשיבות בדיקת השמיעה.


מירה ברלין, קלינאית תקשורת ומנהלת תחום שתלי שמיעה בחברת טרדיס גת, יבואנית שתלי השמיעה של Cochlear, מספרת: "בישראל לבדה יש כ־800 אלף אנשים החיים עם ליקוי בשמיעה, מתוכם רק כ־15 אלף מסתמכים על שפת סימנים כערוץ התקשורת העיקרי שלהם.
"בממוצע לוקח שבע עד עשר שנים מיום שאדם היה יכול ליהנות ממכשיר שמיעה ועד שהוא רוכש ומשתמש בו, אבל חשוב להזכיר כי מחקרים עדכניים בתחום מוצאים קשר בין לקות בשמיעה לבין הידרדרות קוגניטיבית.


"בישראל רק כ־5,000 איש נהנים כבר היום מטכנולוגיה של שתל שבלול, שהוכלל בסל הבריאות האחרון לחירשות חד־צדית ללא תלות בגיל".