"אין כסף למשכורות": האם המצוקה בבתי החולים אחרי שנתיים של מגפת הקורונה הגיעה לשיאה? מנהל בית החולים האנגלי בנצרת פרופ' פהד חכים שוחח הבוקר (רביעי) עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5fm על המלחמה על התקציבים עם הגורמים המדיניים במשרד הבריאות. לדבריו, בממשלה עדיין לא העבירו לבית החולים שלו את התקציבים המיועדים.

"הקריטריונים של איך מחלקים את הכסף, נמצאים היום על שולחנה של הממשלה", אמר תחילה. "שר האוצר חתם על התקנות, שר הבריאות עדיין לא חתם על התקנות. אנחנו כבתי חולים נמצאים כבני ערובה ואנחנו נתקעים בלי תזרים, בלי כסף בבנק. זאת הבעיה", הוסיף.

"מחודש דצמבר אין שום אגורה שנכנסה לתוך חשבונות הבנק", המשיך חכים. "זה שבר גדול. אין כסף למשכורות, אין כסף לספקים. איזה ספק רוצה לספק לנו סחורה כשאנחנו רוצים לשלם לו עוד 180 יום? איזה עובד רוצה לעבוד איתנו כשאנחנו לא יודעים אם המשכורת באפריל תצא? לא ייתכן שאנחנו בני ערובה. זה פוגע בסוף באיכות השירות".

שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)
שר האוצר אביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)

"ששר הבריאות יתעשת, שישב על התקנות, יראה מה הבעיות, יסגור אותן ושכבר יהיה שקט ושבאמת נשלם את המשכורות. לא ייתכן שעובדים יתחילו לחשוב עכשיו - משכורת, כן או לא. אני משלם עד היום חצאי משכורת. אין לנו תזרים, אין לנו שום דבר, זאת הבעיה", אמר לסיכום.