ישראל תארח השבוע, בפעם הראשונה, את הכנס השנתי ה־72 של הוועידה האזורית האירופית בארגון הבריאות העולמי. כנס ה־WHO ייפתח מחר (שני) בתל אביב ויימשך שלושה ימים. ישתתפו בו הנשיא הרצוג, 25 שרי בריאות ויותר מ־50 ראשי מערכות בריאות ממדינות אירופה. במהלך הכנס יחתום שר הבריאות ניצן הורוביץ על הסכמי שיתוף פעולה בתחום הבריאות עם גרמניה, קרואטיה, קפריסין וקזחסטן.

בכנס ידונו בתוכנית עבודה משותפת לשיפור הבריאות באירופה, ויתקיימו מושבים רבים שיעסקו בבריאות הציבור באזור, משברים בריאותיים, הזדמנויות לשיפור שיתופי הפעולה האזוריים בתחום הבריאות ועוד. הכנס יעסוק בנושאים כמו בריאות דיגיטלית, קידום בריאות בראי התנהגות ותרבות, נגישות לתרופות ונושאים רבים נוספים.

״זו התרגשות גדולה לארח את הכנס הגדול של ארגון הבריאות העולמי - בפעם הראשונה בישראל", סיפר הורוביץ. "המדיניות שהובלנו בשנה האחרונה והתפקוד של מערכת הבריאות הישראלית במאבק בקורונה בלטו מאוד בזירה העולמית, ומעוררים עניין גדול. כנס ה־WHO בישראל הוא הזדמנות להמשיך ולחזק את הקשרים שלנו עם העולם, עם ארגון הבריאות העולמי ועם מדינות אירופה. הכנס העולמי בישראל הוא בוסטר משמעותי לשיפור שירותי הבריאות עבור כל המדינות המשתתפות, וביתר שאת - להעצמת מערכת הבריאות הישראלית״.