הוועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2023 התכנסה היום (ראשון) היום לישיבתה הראשונה במשרד הבריאות, בהשתתפות שר הבריאות, ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש.

ועדת הסל 2023 תכריע בין היתר אם גם חולי אי ספיקת לב יזכו לטיפול שכבר זוכה להצלחה במדינות המערב המתקדמות. מעבר למשמעות לחולים, יש לתרופה משמעות רבה למערכת הבריאות שכן חולי אי ספיקת לב תופסים כ-30% מהמיטות במחלקות הפנימיות בבתי החולים, כאשר קיצור משך האשפוז  ותדירות האשפוזים, יכולים להביא בשורה משמעותית ורחבה למערכת כולה. 

 אי ספיקת לב היא אחת מחמשת המחלות הכרוניות הנפוצות ביותר באוכלוסייה, ממנה סובלים 10% מהישראלים. ג'ארדיאנס – התרופה שפותחה לטיפול בסוכרת ונמצאה יעילה גם לטיפול בחולי אי ספיקת לב, מוגשת השנה לסל. התרופה מאפשרת לקרדיולוגים טיפול בחולים עם אי ספיקת לב ללא קשר לטווח מקטע הפליטה המגדיר את מאפייני אי ספיקת הלב. ניתנת בכדורים, פשוט ובטוח לשימוש.

בפתח הדיון, אמר שר הבריאות, ניצן הורוביץ: "בבסיס עבודת הוועדה, ובעצם מהות עבודתה, היא מימוש הזכות לבריאות. זכות יסוד ראשונה במעלה, בלעדיה שאר זכויות האדם לא מתקיימות. לכם, מכובדי חברי הוועדה יש תפקיד מכריע בעיצוב מערכת בריאות שיוונית ונגישה לכולם. לכל אדם בישראל, לא משנה מה מוצאו, מקום מגוריו, נטייתו המינית והמגדרית, וכמובן לא משנה מה מעמדו הכלכלי.

"בתקציב האחרון, לראשונה מזה שנים, הגדלנו את תקציב סל התרופות וקיבענו אותו בבסיס תקציב המדינה. ההישג החשוב הזה איפשר להרחיב את היריעה לשנים קדימה, ולאפשר מימון של יותר תרופות וציוד רפואי בטכנולוגיות מתקדמות להרבה יותר אזרחים שזקוקים להם", הוסיף.

פרופ דינה בן יהודה, יו"ר הועדה הציבורית להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2023, אמרה כי "כרופאה אני יודעת איך זה מרגיש כשאני והמטופלים שלי מחכים לדעת אילו מהתרופות נכללות בסל. אני מכירה גם תחושת השמחה כשתרופה נכנסת וגם את תחושת האכזבה כאשר התרופות לא נכנסות. אני מתיייחסת לתפקידי כיו"ר הועדה בחרדת קודש. אנחנו הולכים לקראת דרך ארוכה אבל בטוחים שהיא תצליח".