מגדלנה טיאנו (67), אישה בריאה ופעילה מראשון לציון, החלה לסבול מכאבים מוזרים בירך שמאל ובאזור המפשעה. בתחילה היא התעלמה מהכאב והמשיכה בשגרת יומה, אולם למרבה הצער הכאבים לא פחתו ואף החמירו ומגדלה החליטה לפנות לייעוץ במיון בבית החולים. שם נאמר לה כי עליה ליטול תרופות לשיכוך כאבים וכי הכאב יחלוף תוך זמן קצר.

"אני מכירה את הגוף ואת סף הכאב שלי", מספרת מגדלנה. "ידעתי שמשהו ממש לא בסדר ושזה לא כאב רגיל. התחלתי להרגיש כאב חזק גם בזמן שינה ואחרי שבוע עם משככי כאבים התחלתי לסבול גם מתפיחות בטנית ותחושת גוש במפשעה השמאלית. למרות האבחון, שקבע כי הכאב יחלוף מעצמו פניתי לרופאת המשפחה והיא שלחה אותי לבצע בדיקת אולטרסאונד".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

למזלה, במכון הדימות שבראשון לציון קיבלו את פנייה הרנטגנאיות אינה גלוזשטיין ויוליה רוזנפלד שאיבחנו בקע כלוא, התייעצו עם רדיולוג והפנו אותה מידית לבית החולים להמשך טיפול. מספר ימים לאחר מכן כבר עברה מגדלנה ניתוח דחוף, שהציל את חייה.

"בקע כלוא הוא בקע שמכיל איבר בטני שיצא החוצה ולא ניתן להחזירו", מסביר ניר אברמוביץ מנהל המכון הדימות. "כליאה של הבקע עלולה להידרדר לנמק של מעי וזהו מצב מסכן חיים משום שהמעי הנמק יכול להוביל לזיהום קשה ולאובדן של מעיים, לכן כל בקע כלוא מחייב תיקון בדחיפות. האבחנה המהירה והמקצועית של העובדות במכון, הצילה ללא ספק את חייה של המטופלת".

"לאחר תקופת החלמה לא ארוכה, במהלכה היינו בקשר עם מגלדנה, היא הגיעה אלינו  לביקור במכון כדי להודות לנו", מוסיף ניר . "ההתרגשות של כולנו היתה עצומה. העובדה שיכולנו לסייע ולהציל חיים היא מהות העבודה שלנו ונותנת לנו מוטיבציה להמשיל לפעול למען בריאות החברים".

ד"ר חגי פרנקל ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי: "פעם אחר פעם מוכיחים הצוותים של מכבי שמקצועיות היא מילת המפתח בכל הקשור לבריאות החברים שלנו. האבחון המהיר של הרנטגנאיות הוא שהציל את חייה של המטופלת והאימרה- 'ברגעי האמת רק מכבי' מקבלת במקרה הזה משנה תוקף. מכבי כארגון הבריאות המוביל בישראל מספק לחבריו מעטפת טיפולית מקצועית, שנוגעת בהם ברגעים החשובים בחיים ותורמת לשיפור איכות חייהם ובריאותם".