שגרת החיים היומיומית שלנו מאלצת אותנו לעיתים לרוץ בשעות הדמדומים, בין אם זה באמצעות הליכונים  בתוך הבית או בפארקים או בשבילים. מחקר חדש שפרסם Live Science מצא כי ריצה בלילה בדרך כלל לא תשפיע לרעה על ביצועי הגוף, אולם זה משתנה בהתאם לאופי הגוף של כל אדם. 

אחת הבעיות העיקריות בריצה בלילה היא ההשפעה השלילית שניתן לדמיין על דפוסי השינה. אולם, לפי הספורטתרפיסטית ג'ינה רינגי, שעבדה שנים עם ספורטאים מקצועיים, "נראה שההשפעה השלילית תלויה בזמן הפעילות הגופנית. כמה מחקרים מראים שפעילות גופנית שעתיים עד שלוש שעות לפני השינה לא תשפיע על דפוסי שינה".

רינגי מוסיפה כי בעוד מספר מחקרים הצביעו על היתרונות של פעילות גופנית בבוקר, כמו אלו ברפואת ספורט, ההשפעות של ריצת ערב תלויות במידת בזמן השינה. "נהוג לחשוב שפעילות גופנית נמרצת פחות משעה לפני השינה היא כנראה לא הרעיון הטוב ביותר", מסבירה רינגי. "זה יכול להשפיע לרעה על דפוסי השינה בכך שלוקח יותר זמן להירדם ולהתעורר לעתים קרובות יותר במהלך הלילה, אם כי זה נראה להיות זה קשור יותר לקבוצת גיל ולכושר גופני".

ריצת ערב פירושה שזה צעד אחרי קימה לאורך כל היום וצריכת אנרגיה לעבודה ולפעילויות בחיים, אם כי למי שנהנה לרוץ בלילה, זה יכול להגביר את רמות האנרגיה, שלא לדבר על כך שזו דרך מצוינת להשתחרר נפשית מהלחץ של היום. ישנם כמה יתרונות פוטנציאליים של ריצת לילה, אם כי מחקר בתחום זה לא נערך בקנה מידה גדול מספיק כדי להסיק מסקנות חד משמעיות. רינגי, מסבירה כי "יש הערכה שפעילות גופנית בערב עשויה לסייע בשליטה על רמות הגלוקוז בדם אצל מבוגרים הסובלים מעודף משקל. מחקר אחד מצא שיפור משמעותי ברמה הגליקמית בהשוואה לפעילות גופנית בבוקר".

לדבריה, שיפור איכות השינה עשוי להיות תופעת לוואי חיובית פוטנציאלית של ריצת לילה ועשויה לעזור בקצב לב מבוקר לצד פעילות אירובית בערב. "מלבד שיקולי הבטיחות הברורים של ריצה לבד בלילה, לא נראה שיש חסרונות פיזיולוגיים בריצה בלילה", אומרת רנג'י, אבל "אם אדם היה ער משעות הבוקר המוקדמות, ייתכן  שלא מתאים לו לרוץ בלילה.

רינגי מסכמת ואומרת שהגורמים הייחודיים שמבדילים כל אדם מהאחר יכולים להיות הגורם הקובע האם ריצה בערב היא הזמן המתאים עבורו לצבור את הקילומטרים היקרים האלה, ומסבירה שהתנסות מעשית תהיה ההוכחה הטובה ביותר לכמה מועילה ריצה בלילה למי שלא רוצה לרוץ בבוקר.