ד"ר איתמר עופר, נשיא ויו"ר צבר רפואה, אמר בכנס המנהיגים של קבוצת הג'רוזלם פוסט, שנערך היום במרכז הכנסים של הבורסה לניירות ערך בתל אביב,  כי בעשור הנוכחי יצטרפו לאוכלוסייה במדינה למעלה מ-300 אלף בני 75 ומעלה

"בגילאים האלה אנחנו יודעים שסטטיסטית אנחנו פחות בריאים, וצורכים יותר שירותי רפואה", אמר ד"ר עופר, "המערכת בנויה לאתמול, וצריך לעבוד כדי שהיא תהיה ערוכה למצב של הזדקנות האוכלוסייה כיום, ובטח למחר".

ד"ר עופר מדגיש כי לא מדובר רק בעניין כספי. "צריך לחשוב מחדש על דברים שהם לכאורה ברורים. למה זה טבעי לעבור את האשפוז בבית חולים? במיוחד כשרבע מהאנשים במיטות לא חייבים להיות שם", הוא מסביר, "האם הלינה בבית חולים משפרת את מצבם? ממש לא, אפילו להיפך. אנו יודעים שבגיל מבוגר האשפוז בבית חולים הוא מסוכן. מעבר לסכנה של זיהומים, זה מתחיל מזה שכרבע מהאנשים מעל גיל 70 מפתחים בלבול וחוסר התמצאות בזמן אשפוז בבית החולים, ואחר כך שניים מתוך חמישה מתדרדרים מעצם האשפוז. 

לדבריו  מהות האשפוז זה אחריות רפואית סביב השעון. "מי אמר שזה חייב להיות מחוץ לבית. רוב האנשים רוצים להיות במיטה שלהם, בבגדים שלהם, עם האוכל הביתי והפרטיות", הוא מסביר,  "מדובר על שירות ציבורי, כמו שמגיע לקהל שלנו מימון על  אשפוז בבית חולים, מגיע לו גם מימון על אשפוז ביתי.  

"יש רופא ואחות, שאחראים על המטופל, מקבלים עירויים וטיפולים כמו בבית חולים, ויש כל יום ביקור רופא וביקור אחות. כמובן שיש גם זמינות מסביב השעון, ברגע  שהמטופלים יחייגו אלינו תענה אחות של צבר רפואה. הטיפול מתאים לחולים שעד לפני כמה שנים היו מאושפזים במחלקות פנימיות, עם מחלות זיהומיות לדוגמא. בעיקר זה מיועד לאנשים שבדרך אחרת היו נתקעים בבתי חולים, מטופלים שהבעיות הרפואיות שלהם לא מרגשים את הצוות, אבל הם עדיין סובלים סבל גדול".