מינהל התרופות והמזון האמריקאי, ה- FDA, תומך בשימוש בממתיקים מלאכותיים כאמצעי להפחתת הצריכה הקלורית - כך עולה מהצעת חוק שהארגון פרסם לאחרונה לגבי עדכון הקריטריונים שמתירים להציג את הכיתוב "בריא" (Healthy) על גבי האריזות והפרסומות של מוצרי מזון שעמדו בקריטריונים.

למידע נוסף

בעוד שבישראל הוחלט להחיל את מס המשקאות הממותקים גם על משקאות עם ממתיקים מלאכותיים (ולא רק על משקאות ממותקים בסוכר), ב-FDA סבורים שממתיקים מלאכותיים הם תחליף ראוי לסוכר ושוקלים להתיר את הצגת הטענה "בריא" גם על משקאות עם ממתיקים מלאכותיים.

ההתייחסות החיובית לממתיקים מלאכותיים בהצעת החוק עולה בקנה אחד עם "הנחיות התזונה לאמריקאים" – מסמך שמשרדי הבריאות והחקלאות של ארה"ב מפרסמים כל 5 שנים. אלו בהנחיות  שמשקפות  את הידע המדעי והרפואי העדכני ומתרגמות אותו לכללי תזונה פשוטים בצורה שמובנת לכלל הציבור.

ב"הנחיות התזונה לשנים 2020-2025" מכירים בתועלת שניתן להפיק משימוש בממתיקים מלאכותיים במזון ומשקאות. הן גורסות כי "החלפת סוכרים מוספים בממתיקים מלאכותיים עשוייה להפחית את הצריכה הקלורית בטווח הקצר ולעזור בשליטה על המשקל, אך השאלה האם ממתיקים מלאכותיים אפקטיביים כאמצעי לשליטה במשקל לטווח הרחוק – נותרה פתוחה". ההגבלה היחידה ש"הנחיות התזונה" מטילות על ממתיקים מלאכותיים היא לגבי צריכה של פעוטות עד גיל שנתיים.

FDA מדגישים בהצעת החוק שסוגיית השימוש בממתיקים מלאכותיים נבחנת על ידם  בהתבסס על הראיות המדעיות העדכניות ביותר, ושהממצאים שבידם כיום מצביעים, בוודאות סבירה, על היעדר נזק מממתיקים מלאכותיים כל עוד משתמשים בהם בכמות שאינה עולה על הכמות המכסימלית המומלצת ליום.

ממתיקים מלאכותיים, או בשמם המקצועי High Intensity Sweeteners (ממתיקים בעוצמה גבוהה), הם לרוב הרבה יותר מתוקים מסוכר ולכן נדרשת כמות קטנה מאוד של ממתיק כדי להשיג את רמת המתיקות של סוכר. עבור כל סוג של ממתיק מלאכותי קיימת המלצה בנוגע ל"כמות המכסימלית המומלצת לצריכה יומית" (כלומר הכמות שנחשבת בטוחה לצריכה).  ב-FDA סבורים שכאשר משתמשים בממתיקים מלאכותיים על פי ההוראות (ללא חריגה מהכמות המומלצת) לא סביר שייגרם נזק מפני ש"הכמות המכסימלית המומלצת לצריכה יומית" עבור כל אחד מסוגי הממתיקים גבוהה במידה ניכרת מהכמות שאנשים נוהגים לצרוך.
 
על מנת להגיע ל"כמות המכסימלית המומלצת לצריכה יומית" יצטרך אדם במשקל 60 ק"ג לצרוך  לא פחות מ-75 שקיות של ממתיק על בסיס אספרטם, או 45 שקיות של ממתיק על בסיס סכרין, או 23 שקיות של ממתיק סוכרלוז.