יורשיו של קשיש בן 76, תושב קריית אונו, שהגיע לבית החולים שיבא תל השומר כשהוא סובל מפרכוסים ומבלבול, תבעו את בית החולים על רשלנות רפואית.

הם טוענים בתביעה שהגישו לבית המשפט כי הצוות הרפואי שגה, כאשר העריך כי הפרכוסים של הקשיש נובעים מאירוע מוחי, ובמקום לזהות את הבעיה האמיתית, שהייתה קשורה כפי הנראה למחלת הלב שלו, נתן לו זריקת הרגעה, וזו גרמה למותו מדום נשימה.

באמצעות עורכי הדין אבי רובינשטיין ושמואל יקירביץ ממשרד רובינשטיין־יקירביץ טוענים התובעים כי המנוח סבל ממחלת לב ובגופו אף הושתל בעבר קוצב לב קבוע. באחד הימים הוא הגיע אל בית החולים עקב חולשה כללית ופרכוסים. לטענת התובעים, למרות התסמינים המחשידים הוא סווג כחולה בעל רמת דחיפות נמוכה, כלומר ככזו שניתן להשתהות עם הטיפול בה.

אבי רובינשטיין (צילום: ישראל הדרי)
אבי רובינשטיין (צילום: ישראל הדרי)

עוד נטען בכתב התביעה כי הצוות בבית החולים התנהל בעצלתיים והעריך כי הפרכוסים נובעים מאירוע מוחי, אף שלא בדק זאת. אבל גם הערכה זו לא הובילה את הרופאים להעניק לו טיפול דחוף. לבסוף ניתנה לו זריקת הרגעה שלטענת התובעים גרמה למותו.

התובעים מוסיפים כי בית החולים כשל בזיהוי תסמיני הפרכוסים, ובמקום להעניק לו את הטיפול המתבקש ניתנה לו הזריקה המדוברת.
מומחה בכיר, מנהל חדר מיון בבית חולים לשעבר, שחוות דעתו צורפה לתביעה, טען כי הצוות הרפואי היה מקובע באבחנתו שהמנוח סובל מפרכוסים על רקע אירוע מוחי, ולא נבדקה כל סיבה אחרת.

שמואל יקירביץ (צילום: ישראל הדרי)
שמואל יקירביץ (צילום: ישראל הדרי)

משיבא נמסר בתגובה: "מדובר במטופל עם מחלות רקע מרובות, אשר אושפז בעקבות מצבו הרפואי המורכב בחשד לאירוע מוחי. המטופל טופל במקצועיות, בהתאם לבדיקות שנערכו לו ולהחלטת הצוות הרפואי שטיפל בו בצורה מיטבית".